קטל בדרכים: בעקבות שתי תאונות דרכים קשות בתוך יומיים, בכביש יגאל ידין, שמחבר את קריית חיים לחיפה, דרך בית הספר הטכני, הגיש חבר מועצת עיריית חיפה ותושב קריית חיים, מוטי בליצבלאו, שאילתא לראש העיר, עינת קליש רותם, בה הוא דורש לדעת, מה העירייה עושה כדי למנוע את התאונה הבאה.
יצוין, כי הכביש שייך מוניציפלי לחיפה, אולם באישור משרד התחבורה – רשות הרישוי הארצית, תחזוקת הכביש הועברה לחברת נמלי ישראל (חנ”י), כמי שמבצעת במקביל את הדרכים החדשות לנמל המפרץ.
בשאילתא שהגיש ציין חבר המועצה, כי במסגרת העבודות שמבצעת חנ”י לאורך הכביש, שהפך לעמוס במיוחד, נסגרו שני מסלולים כדי לאפשר עבודות לתחזוקתו.
לדבריו, “לאחרונה החליטה חנ”י לשפץ את הכביש, ולטענתה קיבלה את כל האישורים, לבטל מסלול דו נתיבי בכיוון אחד ולהפוך את אחד המסלולים הדו נתיבי לדו סיטרי. התוצאה, לאחר הפעלת הציר במתכונתו הזמנית, במקום אירעו תאונות דרכים בהם נהרגה אישה, אחרת נפצעה ורבים אחרים מעדיפים דרכים אחרות בגלל חשש לחייהם. מסתמן, כי לפי עדויות של הנהגים, הכביש לא שולט כראוי, העברה ממסלול למסלול לא ברורה דייה, סגירת מסלול דו נתיבי בכביש סואן, עמוס דרך ראשית המנקזת רכבים מקריית ים, מקריית חיים ומאזורי התעשייה הסמוכים, יצרה סכנת חיים של ממש. מסירת הציר לאחריות חנ”י ולאחזקתו, אינה מורידה את האחריות מעיריית חיפה, שהכביש נמצא בשטח המוניציפלי שלה”.
בליצבלאו ביקש, שראש העיר תענה לשלוש שאלות בנושא הזה: היכן מעורבות עיריית חיפה בשמירת האינטרסים של תושבי קריית חיים? מדוע לא הסכימה העירייה לחלופה שהציעה חנ”י, סלילת ציר זמני חלופי ומה היו הנימוקים לסירוב? וכיצד מתכוונת העירייה להקל על התושבים ולהבטיח את בטיחותם של המשתמשים בכביש?
השאילתא תידון בישיבת המועצה הקרובה.