א' ניסן התשפ"ד, 09/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

אמבולנס המשאלות: אחים ניצולי שואה נפגשו לאחר עשור

שני האחים לא זכו לחבק או לראות האחד את השנייה, פנים מול פנים, שנים רבות. סירטון וידאו מצורף. צילום: דוברות מד"א
Monday December 27, 2021

מיפגש מרגש: ישראל רגב (92) מחיפה ואחותו יטי איציק (96) מקיבוץ ניר עוז, שניהם ניצולי שואה, לא ניפגשו מעל לעשר שנים נוכח מצבם הרפואי. השניים שומרים על קשר טלפוני קבוע, אך לא זכו לחבק או לראות אחד את השנייה פנים מול פנים שנים רבות, כאשר מגיפת הקורונה העיבה עוד יותר על סיכויי המיפגש. ביום חמישי האחרון, בזכות “אמבולנס המשאלות” של מגן דוד אדום, זכו האחים למיפגש איחוד מרגש ומיוחד.

ביום חמישי בבוקר התייצב אמבולנס המשאלות של מגן דוד אדום, מחוץ לביתו של רגב בחיפה, ונסע עימו לבסיס חיל האוויר, שם פגש ישראל את נכדו ולאחר מכן המשיך כל הדרך עד לביתה של אחותו יטי, הנמצא בקיבוץ ניר עוז.

המיפגש המיוחד נולד בזכות יוזמתה של ריקי, בתו של רגב, אשר פנתה למד”א וסיפרה, שאביה חולם לפגוש את אחותו לאחר עשור של נתק פיזי. נוכח מצבו הרפואי המורכב, נותר רק להסיעו באמבולנס כדי להשלים את המבצע. כשנפתחה דלת האמבולנס מחוץ לביתה של יטי, ההתרגשות היתה גדולה. האחים שוחחו ארוכות, התחבקו וחייכו מפה לאוזן.

בתום המיפגש המיוחד, אמר ישראל בהתרגשות: “הפגישה הזו תישאר איתי עד יומי האחרון”, ובתו ריקי הוסיפה בשם משפחתו: “אנו חסרי מילים להביע את מה שאנחנו מרגישים. היה לנו יום מופלא בזכות צוות אמבולנס המשאלות, שהיו כמלאכים המפזרים עלינו טוב לב, שמחה, אהבה, נתינה וחום אנושי לרוב. תודה על שעשיתם חסד גדול ומופלא עם שני ניצולי שואה, מבוני הארץ הזו. לזכות ולראות את אבא שלנו ואת אחותו, אוחזים יד ביד במיפגש חד פעמי שכזה, לא השאיר אף עין יבשה. אשרינו שישנם אנשים כמוכם”.

“אמבולנס המשאלות” הוא מיזם של מד”א, ששם לו למטרה למלא בקשות של אנשים המתמודדים עם מחלות קשות או סופניות. צילום: דוברות מד”א

יטי איציק, אחותו של ישראל הוסיפה: “זה היה מאוד מרגש לפגוש את אחי, אחרי עשור שלא התראנו ולהחזיק לו את היד אצלי בבית, אני רוצה להודות לכל מי שלקח חלק בהגשמת המשאלה שלנו”.

פאראמדיקית מד”א, אלה שפיר, והחובשים רועי סילוק ורותם בסודו, שליוו את המשאלה סיפרו בהתרגשות: “הייתה לנו זכות גדולה לאפשר את קיום המיפגש המרגש ולראות את יטי מחזיקה את ידו של אחיה הצעיר ישראל, לאחר שלא ניפגשו כעשור. החיוכים של בני המשפחה ודמעות השמחה של כל הנוכחים בחדר, הם מה שנותן לנו את הכוח להמשיך לעוד ועוד הגשמת משאלות עבור אלו שזקוקים לעזרתנו”.

“אמבולנס המשאלות” הוא מיזם של מגן דוד אדום, ששם לו למטרה, למלא בקשות של אנשים המתמודדים עם מחלות קשות או סופניות ושיכולת הניידות שלהם אבדה. הגשמתה של כל משאלה מתוכנן בקפידה, בתיאום עם הרופא האחראי לחולה ובהתאמה מרבית לצרכיו, וכמובן, בליווי צוות רפואי שעבר הכשרה מתאימה.

אופי המשאלות הינו לרוב בעל ערך רגשי ואישי: השתתפות באירועים משפחתיים, מיפגש מחודש עם הקהילה שאליה השתייך, ביקור באתרי טבע, מורשת ודת, או צפייה במופעי תרבות וספורט. החולה מוסע לאתרים לפי בקשתו, באמבולנס ייעודי המצויד במערכות רפואיות ומותאם לצרכיו הייחודיים. האמבולנס כולל גם: כיסא גלגלים בעל עבירות גבוהה, מצלמה המותקנת על גג האמבולנס, המאפשרת לנוסע לצפות בתוואי הדרך על גביי מסך, מקרר לתרופות, ציוד החייאה ומיטה מיוחדת.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments