י"ט אדר ב' התשפ"ד, 29/03/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

אישפוז בית לקשישה במקום שהייה בבית החולים

ד"ר דראושה חוסין שאיבחן את המטופלת הקשישה במוקד. צילום: דוברות כללית
Thursday March 11, 2021

למוקד הלילה של כללית בחיפה, הגיעה מטופלת בת 82, שסבלה מכאבי בטן תחתונה, מלווים בצריבה במתן שתן מזה כ-10 ימים. היא הופנתה לטיפולו של רופא המוקד, ד”ר דראושה חוסין, אשר מתמחה ברפואה דחופה בבי”ח כרמל. מדיווח שלה ועיון בתיק הממוחשב של כללית, נמצא כי כבר קיבלה טיפול אנטיביוטי בכדורים, אך ללא הטבה. בבירור יסודי עלה, שבדרכי השתן שלה התפתח חיידק עמיד לאנטיביוטיקה בטיפול פומי, אשר רגיש רק לאנטיביוטיקה הניתנת בעירוי לוריד.

בהיותה מטופלת מבוגרת עם סיכון גבוה להידבקות בחיידקים עמידים בבי”ח ובנגיף הקורונה, הצוות לא היה נלהב לאשפז אותה לשם מתן העירוי וגם היא עצמה הביעה חשש גדול וביקשה להימנע מהפניה למיון ואשפוז בבי”ח.

ד”ר נג’ואן כיאל, מנהל מוקד הלילה, שהוא גם מנהל השלוחה להמשך טיפול (היל”ט) של כללית בעכו, נרתם מיד להסדרת פיתרון חלופי בעבורה. על אף שהיתה זו כבר שעת ערב מאוחרת, הוא פנה לד”ר מוסא זובידאת, המנהל המחוזי של היל”ט, שדאג מיד להסדיר למטופלת אישפוז בביתה. במוקד ניתן עירוי אנטיביוטיקה ראשוני והוכנה כניסה לוריד לעירויים הבאים. לשמחתה, שבה המטופלת לביתה וכבר למחרת בבוקר הגיע אליה צוות כללית והמשיך במתן הטיפול, כולל עירויי אנטיביוטיקה.

לאורך 5 ימי האישפוז נערכו ביקורי בית תכופים, לחולה ומשפחתה ניתנו פרטי התקשרות 24-7 עם צוות המשך טיפול של כללית, בכל עת שנדרשה עזרה או התייעצות. לאחר שחלה הטבה משמעותית במצבה, סיכמה המטופלת את החוויה בהבעת הוקרה על השירות: “אני לא זוכרת שירות כה מקצועי, אדיב ואיכותי, כשכל הצוות נרתם ובשעות מאוחרות של הלילה לסיוע. זכיתי לטיפול מקצועי ולשירות טוב ביותר, כשאני מרגישה יותר בטוחה לקבל טיפול בבית, ללא חשש להדבקות, במיטתי הנוחה ובאווירה יותר חמה ונעימה, אך בו בזמן מלווה בצמידות ע”י צוות מקצועי ביותר”.

ד”ר כיאל מציין, שמקרה זה משקף את היתרון הגדול של המוקד הייחודי של כללית בחיפה, שבו ניתן לתת שירות איכותי ברצף טיפולי, תוך גיוס כלל הפיתרונות הטיפוליים שיש לכללית להציע בהתאם לנדרש, אם בבית החולים שלה ואם בקהילה, כמו באירוע זה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments