י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הרוקח בבית מרקחת בחיפה סייע למטופל

הרוקח אמיר שחאדה הציל את חיי המטופל. צילום: דוברות כללית
Tuesday August 9, 2022

ניסיון מקצועי: בזכות ערנותו של הרוקח אמיר שחאדה, ממרפאת בנימין בראון (רוממה) בחיפה, הוחלפה תרופתו של המטופל וסבלו הוקל.

חולי סוכרת רבים סובלים ממחלות נוספות, ועלולים לפתח סיבוכים רפואיים, ולכן עליהם להיות במעקב צמוד אצל הרופא המטפל, אך לא תמיד הם מגיעים לבדיקות שגרתיות.

כחלק מהמאמץ לשמור על בריאותם של חולים ולמנוע סיבוכים קשים, עורך צוות מרפאת כללית בנימין בראון (רוממה) בחיפה, אחת לחודש, יום בדיקות לחולי סוכרת. ביום זה החולים רואים רופא עיניים, המבצע בדיקת עיניים למטופלים, שלא נבדקו בשנה האחרונה, אחות המבצעת מספר בדיקות כגון, מעקב לחץ דם, גובה ומשקל, ורוקח המעניק ייעוץ רוקחי למטופלים עם מספר רב של תרופות.

בחודש יולי ביום הבדיקות החודשי במרפאה, הגיע מטופל הסובל ממספר מחלות וצורך תרופות רבות, לאמיר שחאדה הרוקח האחראי במרפאה, לייעוץ רוקחי. לאחרונה, החל המטופל ליטול תרופה חדשה, שגרמה לו לגודש וכאבים בחזה. הוא הופנה למספר בדיקות והיה במעקב רפואי, אך הרגשתו לא השתפרה.

אמיר, שהיה קשוב לתלונותיו של המטופל שם לב, כי הללו החלו בסמוך לנטילת התרופה החדשה. הוא פנה לרופאה המטפלת להתייעצות על מנת לשקול להחליף תרופה, ואכן לאחר התייעצות מקצועית בין השניים, התרופה הוחלפה ואכן חל שיפור ניכר במצבו ובהרגשתו של המטופל.

“מקרה זה הינו עדות נוספת לתפקידו החשוב של הרוקח. בזכות ערנותו, הידע הרחב ונסיונו הרב של אמיר, ופנייתו להתייעצות עם הרופא המטפל, מצבו של המטופל השתפר”, שיבחה רימונדא ניקולא, מנהלת הרוקחות במינהלת חיפה, את עבודתו של אמיר.

“הרוקחים משמשים כשומרי סף, בכל הקשור באיכות ובטיחות הטיפול תרופתי, ותפקידם לוודא, שהתרופות תואמות להנחיות שהרופא המטפל רשם בתיק הרפואי של המטופל, מצבו הקליני של המטופל ושהשילובים ביניהם לא יוצר התנגשויות ותופעות לוואי. אני מברכת על ערנותו של אמיר”, סיכמה אירנה מלנבסקי, הרוקחת המחוזית בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments