י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

היום העולמי ללא עישון לתלמידי תיכון “שחקים” בנהריה

לרגל היום העולמי ללא עישון, נערכו הרצאות לתלמידי התיכון בנהריה. טומי אלון והתלמידים. צילום: דוברות כללית
Sunday May 29, 2022

חיים בריאים: המומחה לתרופות, טומי אלון, רוקח קליני במרפאת כללית נהריה יוספטל, המייעץ לרופאי משפחה במינהלת כרמים, במחוז חיפה וגליל מערבי, הירצה בפני תלמידי חטיבה עליונה בבית הספר “שחקים” בעיר, בנושא עישון סיגריה אלקטרונית.

סיגריה אלקטרוני, היא מכשיר אידוי המשמש לצריכת ניקוטין בצורה המדמה עישון. מטרתה הראשונית הייתה להוות תחליף לסיגריה הרגילה. ברגע שאיפת הסיגריה האלקטרונית, ישנם אדים המנדפים את החום שנוצר וברגע שהם נפלטים, הם נראים כעשן וכך הסיגריה מספקת את התחושה המדמה עישון. בדיקות שנערכו ב-2019 הראו, כי ישנה עליה ניכרת בשימוש סיגריה אלקטרונית בקרב בני נוער.

ההרצאות נערכו לבקשתה של מנהלת בית הספ,ר בשל השכיחות הרבה של שימוש תלמידים בסיגריות אלקטרוניות. טומי אלון הסביר, כי חשוב לו לדבר בפני אלו, שעוד לא התנסו או התמכרו לעישון סיגריה אלקטרונית, משום שההתנסות מובילה להתמכרות והמניעה הרבה יותר קלה מהגמילה. הוא הציג מחקר שנערך בשנה שעברה ופורסם על ידי המיזם למיגור העישון, אשר מעיד, כי כבר בגיל 13 מעשנים נערים ונערות רבים סיגריה אלקטרונית. מדובר בכמות משמעותית של מעשנים בגילאים צעירים, שלא מודעים לכך, שניקוטין הוא בעצם סם.

הסיגריה האלקטרונית נמכרת בזול לכולם, למרות שמכירתה מותרת רק לגילאי 18 ומעלה, ומכאן ועד התמכרות הדרך קצרה.

בהרצאתו הפריך טומי אלון, את ההנחה, שעישון סיגריה אלקטרונית, מהווה גורם מרגיע ומפיג דיכאון או חרדות. ההיפך הוא הנכון, הוכח שעישון משפיע לרעה וגורם ליותר חרדות ודיכאון.

המסר של המרצה לתלמידים: “התמכרות בני נוער חזקה יותר מזו של מבוגרים, כי המוח שלהם עדיין לא סיים את שלב הגדילה וההתפתחות. סטטיסטית, הרוב מבין אלה שמעשנים סיגריה אלקטרונית בבית הספר, יעברו לעשן סיגריות אמיתיות בזמן שירותם הצבאי”.

טומי סיכם את ההרצאה בנתון מפתיע, שלא כל כך ידוע: “סיגריה אלקטרונית אחת של 2% ניקוטין, שקולה מבחינת הניקוטין ל-7.5 וחצי קופסאות סיגריות”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments