י"ח אדר ב' התשפ"ד, 28/03/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מחלימי קורונה רבים סובלים מנשירת שיער

ערימת השיערות שנשרו מהמטופלת שחלתה בקורונה. צילום: דוברות כללית
Thursday March 11, 2021

לחדרו של ד”ר ראיד חורי, מומחה ברפואת עור בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי, הגיעה מטופלת כבת 50 מבוהלת לחלוטין. היא שלפה שקית ובה כמות גדולה משערה וסיפרה לרופא, שזו הכמות שנשרה מראשה בסרוק אחד. בבדיקה אכן נמצא כי יש קרחות משמעותיות על ראשה. הרופא שאל אם חלתה בקורונה והיא השיבה בחיוב, אך לא הבינה מה הקשר, שכן החלימה כבר לפני כשלושה חודשים. הרופא הסביר לה, כי מדובר בתופעה בה פוגשים הרופאים יותר ויותר, אחת מתופעות הלוואי של הקורונה, נשירת שיער משמעותית, תופעה שכיחה יותר בקרב נשים. הבשורה המנחמת היא, שבדרך כלל יש צמיחה מחודשת לאחר זמן ולא בפגיעה בלתי הפיכה.

מסביר ד”ר חורי: אם למדנו משהו ממגיפת נגיף הקורונה, זה שיש לצפות לבלתי צפוי, אולם דווקא לתופעה של נשירת שיער שמופיעה אצל מחלימי קורונה רבים, ניתן לצפות והיא קשורה בחום הגבוה והממושך, שהינו אחד מהתסמינים הרבים מהם סובלים חולי הקורונה. הנשירה מופיעה רק מספר חודשים לאחר ההחלמה ועלולות להימשך שישה עד תשעה חודשים, לכן גם לא כל הסובלים ממנה קושרים אותה לכך שחלו בקורונה.

מדובר בתופעה שנקראת “טלוגן אפלוביום “אשר מתרחשת באופן פתאומי, השיער נושר בדרך כלל בכמויות גדולות, לעיתים קרובות בזמן הברשת שיער או מקלחת.
מצב זה קורה כאשר יותר שערות מהרגיל נכנסות לשלב הנשירה) טלוגן) של מחזור חיי צמיחת השיער בו זמנית.

אם למדנו משהו ממגיפת נגיף הקורונה, זה שיש לצפות לבלתי צפוי. ד”ר חורי ראיד. צילום: דוברות כללית

כאמור, הבשורה הטובה היא, שכאשר הגורם לנשירת השיער נובע ממחלת חום, מחלה או לחץ, השיער נוטה לחזור לקדמותו בכוחות עצמו וזה רק עניין של זמן. רוב האנשים מדווחים על כך, שהשיער שלהם חוזר למלואו הרגיל תוך שישה עד תשעה חודשים.

במחקר מקיף שערך צוות הסיעוד של כללית בחיפה וגליל מערבי, בהובלתה של רות ברוך – מנהלת הסיעוד במחוז, על כ-1000 מחלימי קורונה, נמצא כי החולים סובלים עד 19 תסמינים לחולה, בממוצע 5 תסמינים וכי 74% ממשיכים לסבול ממספר רב של תסמינים, לעיתים אף כאלו שלא התמודדו עימם במהלך המחלה, לאורך זמן. מעל ל-40% דיווחו על פגיעה ביכולתם לשוב לתיפקוד רגיל או מלא כבעבר. הנשירה היא אחד התסמינים הפחות צפויים שמצטרף לרשימה ארוכה של שיעול וקשיי נשימה, עייפות, בעיות נוירולוגיות, רגשיות ועוד.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments