י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מנצחות בלבן

גלית סגרון – מנהלת הסיעוד במרפאת קרית ים צפון מחסנת לקורונה. צילום: דוברות כללית
Tuesday May 11, 2021

לכבוד שבוע האחות הבינלאומי, מסכמות אחיות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, בניהולה של רות ברוך, תקופה של הישגים משמעותיים מתמיד. הקורונה הציבה בפני האחיות והאחים בקהילה, שגם כשיגרה מהווים גורם חשוב ביותר בשרשרת הטיפול, אתגרים חדשים והם הוכיחו יכולת תגובה למצבים בלתי צפויים, בשילוב של מקצועיות ומסירות.

במהלך משבר הקורונה, יצאו האחיות לבצע בדיקות בתנאים קשים, לעיתים באוהלים בימי חום כבד, כשהן עטויות מיגון כבד ותוך סיכון להיחשף לנגיף. האחיות והאחים בכללית, ביצעו עד כה מאות אלפי דגימות והם ממשיכים להפעיל עמדות דיגום במרפאות ברחבי המחוז.

חיסון קורונה במיתחם החיסונים במרכז הקונגרסים. צילום: דוד חורש, דוברות כללית

מעל 60 אלף חולי קורונה מבוטחי כללית, שאושפזו בביתם או במלוניות, לוו מרחוק באופן צמוד על ידי האחיות והאחים, שדאגו לפתור ולסייע לחולים גם בבעיות שאינן דווקא רפואיות ונשאו באחריות כבדה לאבחן מרחוק מצבים של החמרה של החולים במחלה, שמתאפיינת בשינויים פתאומיים ואכן הצילו חיי מטופלים רבים, כשאיתרו בזמן אמת הדרדרות וקשיי נשימה ודאגו לפינוי בעוד מועד לבית חולים. האחיות והאחים יצאו בניידות עד הבית שהפעילה כללית, במתכונת ייחודית לביקורי בית אצל חולים עריריים או מבוגרים, שחששו להגיע למרפאות וגם זאת עשו תוך סיכון להידבק במחלה.

שיא הפעילות היה מבצע חיסוני הקורונה, שהצלחתו התאפשרה בזכות מאות האחיות והאחים שביצעו את החיסונים עד שעות ערב מאוחרות, כולל שבת וחג. סך הכול ביצע צוות הסיעוד של כללית במחוז כחצי מיליון חיסונים והשיגו בדרך זו כיסוי חיסוני ללמעלה מ80% ממבוטחי המחוז (למעט ילדים שאינם בקבוצת יעד לחיסיון בשלב זה). המבצע כלל גם מתן חיסון למונשמים ומבצע מקיף בו הגיעו האחיות לכ-1600 מטופלים מרותקים וביצעו את החיסון בבתיהם.

רות ברוך מחסנת נגד הקורונה במרכז רפואי לין. צילום: דוד חורש, דוברות כללית

רות ברוך מציינת, כי אחיות המחוז, שגילן הממוצע הוא 45.3 הן צוות מיומן ומקצועי ביותר, כאשר לשני שליש מהן יש תואר ראשון ו-136 תואר שני ואף תואר שלישי וזאת בנוסף להכשרות רבות וקורסים על בסיסיים. כמו כן, יש אחיות שהתמקצעו בתחומים מסויימים, כמו סוכרת, פצעים קשיי ריפוי, פסיכיאטריה ועוד. פרט פיקנטי הוא העובדה, שבקרב האחיות השם הנפוץ ביותר הוא אירנה ובקרב האחים – מוחמד. מדובר בסקטור עם רוב נשי, אך יותר ויותר גברים מצטרפים למקצוע, שמבסס עצמו כתחום מרתק ועם סטטוס גבוה.

לקראת שבוע האחות, שיגרו רונן נודלמן – מנהל המחוז, ורות ברוך – מנהלת הסיעוד, ברכות לכל צוותי הסיעוד במחוז, בציינם את חשיבות המקצוע בשיגרה ובוודאי כפי שבאה לידי ביטוי מרשים במהלך הקורונה. תודות למבצע החיסונים המוצלח, יוכלו האחיות לציין את יום האחות במיפגש חגיגי ומפנק, שמתוכנן בעבורן בחודש יוני על ידי הנהלת כללית במחוז.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments