ח' ניסן התשפ"ד, 16/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מרקוביץ: “גורמים מהאופוזיציה מסיתים כדי לפגוע בחי פארק”

היו כמה מקרים, שפשוט המציאו לגביהם עלילות שקריות, כדי להוציא את דיבתו של ה"חי פארק". צילום: דוברות עיריית קריית מוצקין
Saturday August 13, 2022

גן עדן לחיות: בשבועות האחרונים הפך ה”חי פארק” בקרית מוצקין, למוקד עלייה לרגל, למתנגדי קיומם של גני החיות בישראל, אשר מעלים טענות שונות ומשונות לגביי תפקוד המקום. מה באמת קורה שם? רבים בקריית מוצקין שואלים עצמם, מדוע אותם פעילים אינם מפגינים ליד גני חיות אחרים, בחיפה, בראשון לציון, עכו, נהריה, רמת גן ועוד, אלא רק בקריית מוצקין, דווקא באתר, שמנוהל בשקיפות ומפוקח באופן שוטף בידי גורמי המקצוע הכי בכירים בארץ ומומחים מהעולם.

למשנה לראש עיריית קריית מוצקין, יוסי מרקוביץ, יש דיעה נחרצת בעניין, לשאלה למה ההפגנות בקריית מוצקין ולא במקום אחר, אמר    בריאיון ל”חדשות הקריות”: “מדובר בקומץ אנשים, שהגיעו להפגין, מבלי שבאמת בדקו לעומק את הנושאים ושרובם גם מודים, שמעולם לא ביקרו ב”חי פארק”. צמחה תנועת, שמתנגדת לעצם קיומם של גני חיות, גנים בוטניים ופינות ליטוף, שיש בכל רחבי הארץ, אבל הם באים דווקא להפגין אצלנו, מול ה”חי פארק” שלנו. הסיבה היחידה שעולה על הדעת היא, שקריית מוצקין, היא המקום היחיד, שהתנועה הזו, זוכה לשיתוף פעולה מגורמי אופוזיציה מקומיים, שאין להם בעיה, לפגוע בכל דבר יקר שיש בעיר הזו. לא טובת העיר לנגד עיניהם, אלא רק האינטרס הפוליטי. הם לא רק משתפים פעולה עם אותם גורמים, אלא מעודדים אותם. אגב, די בקלות ניתן להבחין, שכ-90% מהמפגינים אינם תושבי מוצקין בכלל. הם צועקים לשחרר את החיות לטבע, אבל רוב רובן של החיות שבגן, נולדו וגדלו בשבי ולא ישרדו יום אחד בטבע”.

די בקלות ניתן להבחין, שכ-90% מהמפגינים אינם תושבי מוצקין בכלל. יוסי מרקוביץ, המשנה לראש עיריית קריית מוצקין

מהי הבעיה העיקרית בעיניך?

נכון להיום, הסכנה הכי גדולה לחיות הבר בעולם כולו, היא שינויי האקלים החמורים. לו היו מפגינים נגד הזיהום ושאר הגורמים לכך, הייתי אפילו מצטרף. ההתחממות הגלובלית גורמת לשריפות ענק, מייבשת את מקורות מים וזה מה שממית מיליוני בעלי החיים וגם בני אדם. לשם מה הם רוצים לשחרר את החיות? אצלינו יש להם אוכל, טיפול רפואי, מים ואפילו צל. מה לא בסדר? לזרוק את החיות לטבע, זה להרוג אותם. לא מבין את ההתנגדות שלהם.

ל”חי פארק” יש חשיבות מעבר למקום עבור חיות?

ברור, יש פה אלמנטים חינוכיים, יש פה כיתות לימוד וסיורים מודרכים. אצלנו ילדים לומדים לכבד חיות, לא להתעלל בחיות ועל הדרך גם נחשפים, לחיות שאלמלא היו כאן, ייתכן שלא היו פוגשים לעולם, לא כל אחד יכול לנסוע לטיול ספארי באפריקה, תאילנד או לפלנד. בלי ה”חי פארק”, ילדים לא היו מכירים את זני החיות הללו.

על מה כל המהומה הייתה?

היו כמה מקרים, שפשוט המציאו לגביהם עלילות שקריות, כדי להוציא את דיבתו של ה”חי פארק”. הראו תמונות של טיגריסית שמתה. רק לא סיפרו, שהטיגריסית הזו הובאה מגן חיות מראשון לציון, שם שהתה משך שנים בכלוב קטן מאוד, ופה אצלנו במוצקין, היא זכתה לשטח מחייה גדול בהרבה. היא הגיעה לכאן בגיל 17, גיל שאליו אף טיגריס לא מגיע בטבע, כדי לזכות ביחס משובח בשנותיה האחרונות. הטיגריס פשוט מתה בשיבה טובה. גם צמד האריות הובאו אלינו באותו גיל מגני חיות אחרים, כדי לסיים את חייהם בנחת ורווחה. לצערנו הרב, הלביאה נקלעה למצוקה, שגרמה לאריה להמית אותה. יותר מאוחר נפטר האריה גם הוא מזיקנה. לא רק שלא מספרים את האמת, אלא משקרים במודע, על מנת ליצור מצג שווא.

מה היה עם סיפור הפילים?

פארק הספארי חיפש פיתרון לפילה, שסבלה שם מחרם חברתי בעדר הפילים. החצר לפילים נבנתה עפ”י הוראות ברורות ומדויקות של מומחים לפילים. אח”כ הביאו לה לחברה, פילה צעירה יותר, מה הבעיה? אומרים לנו למה האוכל גבוה, למה האוכל נמוך, מה שאתה עושה מקבל ביקורות מטופשות. הכל נעשה בהתאם לצרכים הפיזיים וחיקוי דרכי ההזנה של החיות בטבע, הכל מבוקר ומונחה ע”י מומחים. זה לא שהפילים הולכים קילומטרים להשיג לאכול. הצילומים שהראו את הפילות עומדות בצל ליד הקיר, לא סיפרו, שהן פשוט אוכלות באחת מפינות ההאכלה שלהן, שמשתנות לאורך היום עפ”י השמש. היה פה מומחה בעל שם עולמי, שבדק את נושא הפילים, והוא לא מצא כל קטסטרופה, אחרת היה ממליץ להוציא צו סגירה או משהו.

מי מפקח על הפארק למעשה?

ה”חי פארק” מסונף לאיגוד גני החיות באירופה ומפוקח על ידו. אחרת לא היינו מקבלים אישור להחזיק בגן כל כך הרבה מיני חיות כפי שיש בו. הכל נעשה בשקיפות מלאה ובפיקוח מתמיד. נכון שהייתה תקלה עם משאבת המים שתוקנה תוך 3 ימים. האם בבית שלנו, כשמתקלקל מזגן, יש לך מזגן חלופי בבית? או אפילו ברז מים שמור? מזמינים טכנאי שמגיע ומתקן, ובטח שלא באותו יום ולרוב אפילו לא למחרת. אותו דבר כאן, הייתה בעיה עם משאבה, ניתנו פתרונות חלופיים ע”י ממטרות וכד’. אבל היה מי שטרח להזין את הציבור בשקרים.

מי הם אותם גורמים?

ברור מי הם, חברי האופוזיציה במוצקין, שחוץ מאשר פוליטיקה ונקמנות אישית, אין בהם שום אהבה לעיר. יש להם יצר להרע. למה לא מפגינים בגני חיות אחרים? במה שונה ה”חי פארק” שלנו ממקומות אחרים? רק בדבר אחד, פה יש מישהו שמתסיס בכוונה, ממניעים זרים לעניין. הם נעזרים בליגיון זרים כדי להרוס כל דבר טוב בעיר הזו, מסיבות פוליטיות. רוצים לעשות טוב לחיות? תפגינו נגד התחממות כדור הארץ. אבל הכל זה מאבק פוליטי, באו להפגין בהופעה של שלמה ארצי, למה? כדי לנסות ולהראות שיש להם הרבה תומכים? לתפוס טרמפ על הקהל שבא להופעה? מה זה קשור לחיות? למה לא ביום רגיל? בסך הכל, מדובר בעשרות בודדות של אנשים, שהותססו בידי גורמים מתוך קריית מוצקין, שמעניין אותם דבר אחד: רווח פוליטי, ולא משנה המחיר. ולשם כך, הכל כשר, כולל להמציא שקרים מצוצים מהאצבע.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments