י"ב ניסן התשפ"ד, 20/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

ראש עיריית נהריה רונן מרלי התחסן נגד שפעת

ראש העיר נהריה, רונן מרלי מקבל את החיסון, מאורלי בסו, מנהלת הסיעוד בנהריה געתון. צילום: דוברות כללית
Sunday January 2, 2022

דוגמא אישית: ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, הצטרף אל מקבלי החיסון נגד שפעת וקרא לתושבי עירו ללכת בעקבותיו ולהתחסן.

חיסון נגד שפעת הוכח מחקרית כיעיל במניעת תחלואה. שפעת היא מחלה שניתן למנוע אותה באמצעות חיסון, אשר נמצא כאחד מפעולות המנע הבטוחות והיעילות להפחתת תחלואה ותמותה מהמחלה. שפעת מופיעה באופן פתאומי ותסמיניה הם חום גבוה, חולשה, עייפות, כאבי שרירים, שיעול וכאבי ראש חזקים, ונמשכת בין שבוע לעשרה ימים. לא מדובר במחלה קלה כפי שנדמה לעיתים, מדי שנה אנו עדים למקרי תמותה מצערים בעקבות סיבוכי המחלה כמו דלקת ריאות, ובמקרים מסוימים עלולים הסיבוכים הללו להיות קטלניים, בעיקר לאוכלוסיות בסיכון ובהם בני 65 ומעלה, חולים כרוניים, וילדים ונשים הרות.

רונן מרלי: ״כמדי שנה התחסנתי בחיסון נגד שפעת. דווקא בתקופת הקורונה יש לזה חשיבות גבוהה יותר, עבורי ועבור קרובי משפחתי וחבריי. אני ממליץ מאוד לכל תושבות ותושבי נהריה, ילדים, בני נוער ומבוגרים, ללכת לקופת החולים בה הם מבוטחים ולהתחסן בהקדם. החיסון ניתן ללא עלות ומיועד גם למי שסובל ממחלות רקע, אך גם לכלל האוכלוסייה, כדי למנוע תחלואה קשה״.

רינת בסל, מנהלת הסיעוד במחוז חיפה וגליל מערבי: “חדרי המיון והמחלקות הפנימיות עמוסים בחולי שפעת. ממחקר בינלאומי, שנערך גם בישראל, עולה כי החיסון לשפעת מסייע גם מול הקורונה. עוד עולה מהמחקר, כי החיסון נגד הנגיף מפחית את הסיכון להתאשפז ב-40%. נתון נוסף מציין, כי החיסון מגן גם מפני קורונה קשה, עבור מי שאינם רשאים להתחסן עדיין, כמו בני 12 ומטה. החיסונים ניתנים במיתחמי החיסון לקורונה, בהם הוצבו עמדות נפרדות לחיסון שפעת, במרפאות, במרפאות לרפואה יועצת, במרכזי בריאות האישה, במרכזי בריאות הילד ובטיפות החלב”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments