י"א ניסן התשפ"ד, 19/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

150% תפוסה במחלקות הפנימיות בביה״ח בנהריה

160 אחוזי תפוסה. צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל בנהריה
Monday December 27, 2021

עומסים כבדים במיוחד נרשמים במחלקות הפנימיות, שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה. כל 6 המחלקות הפנימיות עמוסות מאוד ונמצאות ביותר מ-100 אחוזי תפוסה. כך למשל, בפנימית א’ מאושפזים 50 חולים, כאשר תקן המיטות עומד על 32 בלבד. מרבית המחלקות הפנימיות עומדות על תפוסה של 150 אחוזים ואף יותר.

כ-25 אחוז מהמאושפזים במחלקות הפנימיות סובלים משפעת ותחלואה נשימתית נוספת, חלקם חולים סיעודיים, דבר המעמיס מאוד על המחלקות הללו.

שרית אייזנברג, אחות אחראית במחלקה פנימית א’: “המצב מאוד לא פשוט. אתמול היו לנו 52 חולים. אנחנו מנצלים כל פינה פנויה כדי לקלוט חולים. חלק מהם הינם אנשים מבוגרים, שסובלים מתסמינים נשימתיים, כמו דלקות ריאות, כאשר ברקע יש אי ספיקת לב, וחולה כזה כמעט בלתי אפשרי לשים במסדרון, כמעט ללא אמצעי ניטור והשגחה. יש לנו חוסר בכוח אדם, ואח שאמור לעבוד מקסימום חמש משמרות בשבוע, נאלץ לעבוד שש משמרות”.

לדברי אייזנברג, בחדרי האישפוז יש ארבע מיטות במקום שלוש, כאשר גם חדר האוכל הוסב בלית ברירה לחדר אישפוז, שם יש חמש מיטות, הכל כדי להצליח לקלוט את כל המאושפזים. “המצב מאוד לא אידיאלי, אבל אין לנו ברירה”, מציינת אייזנברג.

סגן מנהל המרכז הרפואי, ד”ר צבי שלג: “כמעט כל בוקר השבוע ניפתח אצלנו עם ממוצע של 150 אחוזי תפוסה במחלקות הפנימיות. גם המחלקות לטיפול נמרץ מפוצצות. בהחלט ניתן לחוש בתחלואת החורף ואנחנו רק בתחילת העונה. אם ניאלץ לפתוח מחדש את מחלקות הקורונה, זה יהיה על חשבון מחלקות פנימיות, מה שעלול ליצור לנו אתגרים לא פשוטים. אני מקווה, שאנחנו לא עומדים בפני גל קורונה קשה נוסף, כי הדבר עלול להביא אותנו לקצה גבול היכולת. גם כך יש לנו חוסר גדול בכוח אדם, בעיקר רפואי וסיעודי”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments