יש למה לצפות: משרד התחבורה מעודד את הרחבת פעילות הנוסעים בנמל חיפה. במסגרת זו מקדם המשרד, יחד עם חברת נמל חיפה, הקמת טרמינל ימי בינלאומי חדש בנמל.
הטרמינל החדש ישרת את פעילות ספינות הקרוזים העוגנות בנמל חיפה, ויהיה טרמינל הקרוזים הבינלאומי המתקדם מסוגו בים התיכון ומהמתקדמים בעולם. הטרמינל צפוי להיפתח בשנת 2028, וישרת מעל למיליון נוסעים בשנה.
הטרמינל החדש יבנה בסטנדרט גבוה, על מנת למשוך לחיפה את אוניות הקרוז החדישות והמפוארות בעולם. הטרמינל יתפרס על שטח כולל של 19,000 מ”ר, ויוכל לשרת עד 6,500 נוסעים בו זמנית.
הטרמינל מתוכנן במקום בו ניצבות כיום סככות 8 ו-9, שהיו המבנים הראשונים בנמל והוגדרו כמבנים לשימור. המבנה החדש יעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים לטרמינל נוסעים ימי, והוא מתוכנן סביב הסככות ההיסטוריות, שהוקמו על ידי הבריטים בשנים 1932-33 ושימשו בין היתר לאחסון תפוזים לייצוא.
הטרמינל החדש יתפרס על פני שתי קומות ויוכל לשרת במקביל שתי אוניות גדולות, שיתחברו אליו באמצעות גשרים עיליים.
הטרמינל המתוכנן יכלול אגף מרכזי, שישמר את המבנה ההיסטורי, ושני אגפים חדשים שישתלבו בו. הטרמינל תוכנן על ידי אדריכל דגן מושלי, בשיתוף חברת BA ממיאמי שבפלורידה, מהחברות המובילות בעולם בתחום זה.
הטרמינל הוא חלק מפיתוח חזית הים העירונית בחיפה, בהתאם לתמ”א 3/13/א המשלבת מסחר, תיירות ומבני ציבור.
יו״ר דירקטוריון נמל חיפה, ד״ר רון מלכא: ״טרמינל הקרוזים, שיהיה מהחדישים והמשוכללים בעולם, יהווה בשורה גדולה לעיר חיפה ולמדינת ישראל כולה. בתקופה זו, מדובר בהשקעה של תקווה ואמון מצד בעלי הנמל קבוצת אדאני וקבוצת גדות״.