י"ג אדר ב' התשפ"ד, 23/03/2024

יחסים וזוגיות

“אני בתול בן 39״

על הפרק 2 סוגיות: איך גבר שמעולם לא חווה יחסי מין, יכול להתגבר על החששות ולמצוא בת זוג? ומה יכול לעשות אדם הסובל מבעיות נפשיות, שמפריעות לו במיטה עם אישתו?
חשש מקשר זוגי
אני רווק בן 39, המתגורר בדירת חדר ב-9 השנים האחרונות. מעולם לא היה לי קשר זוגי. בעבר היו לי שלושה דייטים עם נשים, אך לא הרגשתי דבר, כאילו שלא הייתי שם. במהלך השנים התאהבתי בכמה בנות, אך לצערי הן לא חשו כלפיי אותו הדבר, והקשר בינינו היה אפלטוני. לפני כחודשיים הציעו חברים טובים, שאלך לנערת ליווי, אך גם איתה לא הרגשתי דבר, ובסופו של דבר, לא קיימנו יחסים מלאים. אני רוצה להיות כמו כולם, לחוות זוגיות, להתחתן ולגדל ילדים, ואני חושש, שאם בגיל 40 לא תהיה לי עדיין בת זוג, אאחר את הרכבת. אני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל ומה לעשות כדי למצוא זוגיות ולהקים משפחה, וחושש שכולן ידחו אותי.
תשובה
באופן טבעי, אתה מרגיש החמצה, שלא יצרת עד כה זוגיות ולא הבאת ילדים לעולם. לרוב, בגיל כזה חבריך כבר נמצאים בקשרים משפחתיים או זוגיים, ואין לך תחושה נעימה להגיע לאירועים ללא בת זוג. כמובן שגם צרכיך הרגשיים לחוש השתייכות ולהיות נאהב, אינם מתמלאים, שלא לדבר על הצרכים הפיזיים והמיניים. כנראה שהעניין עם נערת הליווי “הרגיש״ לך טכני, ואין פלא שהיית מנותק, ואז גם לא יכולת לתפקד מינית. מעניין, שבדייטים אינך חש דבר, כלומר אתה מנותק ולא באמת נוכח. לרוב, ניתוק זה מצביע על חרדה. גם ההימנעות ממערכות יחסים זוגיות, קשורה כנראה לחרדה. במצב כזה, אינך מסתכן בחוויית דחייה, ולכן גם אתה לא יכול להיכנס יותר לעומק הבעיה ולהבין את מקור החרדה מדחייה ואת הקושי שלך להגיע לאינטימיות.
ישנן סיבות רבות לקושי במציאת בת זוג, כגון דימוי עצמי נמוך, או התנהגות מסויימת מצד ההורים, שאולי משדרים הירתעות מזוגיות. גם אלימות במשפחה ו/או תקיפה מינית שהיו בעבר, עלולות להשפיע על הפחד מזוגיות. אני ממליצה לך מאוד לקבל טיפול מאיש מקצוע המומחה ביחסים וזוגיות, רצוי כזה שהינו עם ידע ספציפי בכל הקשור לרווקים וקשייהם למצוא בן או בת זוג.
שינה בחדרים נפרדים
אני בן 49, נשוי ואב ל-3 בנות בוגרות. לפני 15 שנה נפגעתי בתאונת דרכים, בה הייתי עד למותם של שני נוסעים. אמנם מבחינה פיזית החלמתי כעבור חודשיים, אך נפשית נפגעתי קשות. אני סובל מחרדות, דיכאון ומראות חוזרים ונשנים של התאונה, ובעקבות זאת הנני מטופל במסגרת בריאות הנפש. מאז התאונה, אישתי ואני ישנים בחדרים נפרדים, ורק כשאני רוצה לקיים איתה יחסים, אני נכנס אליה לחדר. פעמים רבות יש לי קושי בהגעה לזיקפה, ואפילו עם ויאגרה קשה לי להגיע לזיקפה. מה עליי לעשות, כדי לא לוותר על חלק זה בחיי?
תשובה
הבעיה שאתה מציג מורכבת ביותר. ככל הנראה הינך סובל מפוסט-טראומה, שמתבטאת בלחץ, דיכאון, חרדות ו״פלאשבקים״ מהעבר. כמובן שאתה לא חש בנינוחות מספקת כדי להיכנס לאקט המיני, וקודם כל אתה נדרש להגיע למצב של רגיעה. עם זאת, עולות שאלות בנוגע לזוגיות. לדוגמא, איני יודעת מדוע נוצרה הפרדת החדרים ומי יזם אותה? ייתכן, שללינה בחדרים נפרדים, יש השלכות על הזוגיות שלכם. בהחלט ייתכן, שתעזור כאן התערבות טיפולית זוגית, נוסף על הטיפול הפרטני שאתה מקבל. בטיפול ניתן לבדוק אלו יחסים אישיים יש בינך ובין אישתך, פרט לתחום המיני, ואיך משפיעים הדיכאון והחרדות על הזוגיות בכלל ועל המיניות בפרט. חשוב להתייחס לתקשורת שלכם בכללותה, שהרי המין מהווה חלק מתקשורת זוגית, ולא פלנטה נפרדת. לכן, אני ממליצה לכם לקבל טיפול זוגי, בו ההיבט המיני יהיה רק חלק מהמכלול.

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הרשם
שלח הודעה אודות
1 Comment
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
isabella
2 שנים

נפגעתי ושבורת לב כאשר קרתה בעיה גדולה מאוד ביני לבין בעלי לפני שבעה חודשים בנישואיי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להישאר איתי שוב ושהוא כבר לא אוהב אותי. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדי לעבור כאבים עזים. ניסיתי בכל האמצעים האפשריים להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אך ללא הועיל. והוא אישר שקיבל החלטה ולא רצה לראות אותי שוב. אז ערב אחד, בדרכי חזרה מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לו הכל, אז הוא אמר לי שהדרך היחידה שבה אוכל להחזיר את בעלי היא לבקר… קרא עוד »