כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“אושר הפרוייקט הכי משמעותי לעתידה הכלכלי של קרית ים”

כך מגלה ראש העיר, דוד אבן צור, לאחר שמזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, ביקר בקריה והבטיח לשנות את החלטת הממשלה, שמנעה את קידום הקמתו של פארק המים "אגדות ים", בחוף ימה של העיר

. דוד אבן צור, ראש העיר קרית ים
Thursday March 5, 2020
אבי שני

במשך עשרות שנים טענו תושבים, פוליטיקאים ואישי ציבור בקריות, כי חוף ימה של קרית ים, מהווה פנינה לא מנוצלת, וכי למעט תחנות הצלה ו-2 מסעדות, אין בו דבר. מצב זה הולך להשתנות בקרוב, לאחר שמזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, ביקר בקריה והבטיח להסיר את החסמים, שמנעו עד כה את קידום פרוייקט “אגדות ים”, בו רואה ראש העיר, דוד אבן צור, נדבך חשוב בהתפתחותה הכלכלית של הקריה. “אנו מדברים על עוגן שימשוך לכאן משפחות ותיירים מכל רחבי הארץ”, מסביר אבן צור. “ברגע שהוא יוקם, נוכל להציע שלל אטרקציות בחוף הים. יחד עם הפארק ובית המלון שנקים, ה’חי פארק’ בקרית מוצקין והקריון בקרית ביאליק, ניצור בקריות רצף אטרקציות ומוקדי משיכה עבור תיירי פנים מכל המדינה”.

מדוע ביצוע הפרוייקט התעכב?

הממשלה אישרה אותו לפני שנתיים, במסגרת שורה של פרוייקטים במימון קק”ל, אלא שבאותה החלטה צויין, כי הפרוייקטים מיועדים לערי פריפריה “דרג 4″, ואילו קרית ים נכללת ב”דרג 5”. לאחר שהסברנו למזכיר הממשלה את הבעייתיות בכך, הוא הבטיח שהנושא יטופל, ושבקרוב נוכל לצאת לדרך.

מהו פרוייקט “אגדות ים”?

מדובר בפארק מים שייבנה בעלות של כ-25 מיליון שקלים, ואשר ימומן ע”י קק”ל. הפארק יכלול אגם מלאכותי עם סירות, פארק ענק לבילוי משפחתי, בריכות יפהפיות, והכל סביב מוטיבים מאגדות הים.

עד כמה פרוייקט זה משמעותי לעצמאות הכלכלית של העיר?

הפרוייקט משמעותי ביותר. למרות שיש לנו חוף ים יפהפה, אין בו עוגנים שימשכו תושבים מחוץ לקריות. יש אישור להקמת בית מלון, אך אנו חייבים עוגנים נוספים לאורך החוף, כדי שתיירים יבואו לבקר כאן. הפארק יהווה אטרקציה משמעותית ומנוף כלכלי שיזניק את העיר קדימה.

מה הלו”ז להקמת הפארק?

מכיוון שיש לנו אישורים ומימון כלכלי, אני מעריך שתוך חודשיים, לאחר שינוי החלטת הממשלה, נוכל לצאת למכרז. אם הכל יילך כפי שצריך, נחנוך את הפארק בעוד כשנתיים.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments