י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

אושר חוק המאפשר הוצאת צווי סגירה מנהליים לעסקים הפועלים בניגוד להוראות חוק הקורונה

חקיקת קורונה. צילום: רונית גל, דוברת הוועדה
Wednesday July 1, 2020

ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, בראשות ח”כ יעקב אשר, אישרה אתמול בלילה (ג’) לקריאות שנייה ושלישית, את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש – צווי סגירה מנהליים. הצעת החוק נועדה לקבוע כלים להוצאת צווי סגירה מנהליים לעסקים ומקומות נוספים, שבעל המקום פותח או מפעיל אותם בניגוד להוראות החקיקה השונות למניעת התפשטות המגיפה. 

לפי הצעת החוק, ייקבעו שני סוגים של צווי סגירה מנהליים, לפי דרגת החומרה של ההפרה שבשלה ניתן צו הסגירה. מדובר בצו סגירה במקרה של הפרות ממוקדות של הוראות פתיחה לציבור של מקום או עסק שפתיחתו נאסרה, מקום או עסק שמספר השוהים בו חורג במידה ניכרת מההוראות, או הפרה במידה ניכרת של החובה לעטות מסיכה על ידי העובדים במקום (לא הלקוחות).

צו סגירה רחב יותר, יינתן בשל הפרה של מגוון רחב של הוראות שאינן מפורטות בהצעה, אך רק כשמדובר בהפרה מהותית או בכמה הפרות, שבשלהן קיים חשש משמעותי להדבקה בנגיף הקורונה. בצו הסגירה ניתן יהיה להפסיק רק חלק מהעיסוק או הפעילות, או לסגור את המקום כולו.

עוד נקבע, כי שלושה גורמים יהיו “גורמים מורשים” להוציא צו סגירה מינהלי: ראש הרשות המקומית, קצין משטרה בדרגת סגן-ניצב ומעלה, רופא מחוזי או סגנו. תקופת הצו עד 7 ימים עם הארכות נוספות לתקופה כוללת של עד 14 ימים סה”כ. מי שנפגע מהצו רשאי להגיש השגה לגורם מנהלי בכיר יותר, ועל החלטה בהשגה ניתן לעתור לבית משפט שלום. 

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments