כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

אחות מקופ”ח כללית הצילה חיים מרחוק

מפגש מרגש בין בני משפחה שכולם החלימו מקורונה, לבין אחות כללית שעירונתה הצילה את חיי אבי המשפחה, לאחר שעל אף שתוצאות סטורציה היו תקינות התעורר אצלה חשד שמצבו מדרדר

ניהל ח'טיב טיפלה במשפחה שכולם חלו בקורונה והחלימו והצילה את חיי האב צילום: דוברות כללית
Wednesday May 20, 2020

במפגש מרגש שנערך אמנם  במסכות וללא חיבוקים ונשיקות, הודו בני משפחה, שכולם חלו בקורונה, לצוות כללית במחלקת הקורונה בקהילה, בעיקר לאחות ניהל ח’טיב, מצוות חמ”ל הקורונה של כללית, שערנותה הביאה לאישפוזו הדחוף של האב והצילה בכך את חייו.

האחות ניהל: “בתחילת מרץ הצטרפתי לצוות חמ”ל קורונה שהקימה כללית בבניין ההנהלה בחיפה. במשמרת הראשונה קיבלתי רשימה של מטופלים מאומתים בבדיקה חיובית. התקשרתי לאבי המשפחה ששבה מחופשה מחו”ל, בעניינו התקבלה תשובה חיובית. השיחה נועדה לנטר את המדדים השונים שמתקבלים בבדיקה עצמית שעורך כל מבודד ומאושפז בית, לשאול לשלומו ולהדריך איך לשמור על כללי הבידוד בבית, בעיקר נוכח העובדה שעדיין לא הגיעו תשובות באשר לשאר בני המשפחה והיה חשוב להגן על מי שאולי לא נדבק.  

המטופל דיווח לי על תוצאות המדידה במד הסטורציה לבחינת רמת החמצן בדם שנמסר לו והרמה היתה תקינה 94%, החום תקין, כך שלכאורה לא היה כל ממצא חריג. לפי הפרוטוקול, כל מה שנותר הוא לשוב ולדבר איתו בערב. אולם, משהו באופן שדיבר עורר בי דאגה. כאחות ביום יום, אני מיומנת באיבחון מצב החולה על ידי הסתכלות והתרשמות מקרוב. אולם בתנאים של שיחה טלפונית לא היה באפשרותי לבצע אומדן הסתכלות ולהתרשם מהשימוש של המטופל בשרירי עזר לנשימה, לבחון את צבע הריריות וסימנים נוספים כדי להבין אם הוא במצוקה או לא. הייתי מוטרדת ולכן, על אף שהמטופל אמר שהכל בסדר, התקשרתי אליו בשנית  ביקשתי שיבצע בדיקת סטורציה חוזרת שהיתה גם הפעם תקינה, ברמה של 92-91, אך תדירות רטט הקול והרעד שקלטתי במהלך שיחתי עימו, גרמו לי להתקשר מייד לד”ר ראיד עוביד, רופא החמ”ל ולדווח לו על המקרה. 

ד”ר עוביד מיהר ליצור קשר עם המטופל ואכן זיהה מאופן דיבורו כי הוא מפתח מצוקה נשימתית. הרופא הזמין נט”ן והמטופל הועבר לאישפוז. מסתבר שצדקנו, כי מצבו הדרדר במהירות ולמחרת כבר היה צורך בהנשמה. בבית החולים ציינו כי הגעתו המהירה לאישפוז היא שהצילה את חייו.

השבוע, לאחר שאבי המשפחה שב הביתה וכל בני המשפחה החלימו, יזמה האחות מיפגש עם בני המשפחה. “היה מרגש להכיר מקרוב את בני המשפחה בהם טיפלה מרחוק ואף הצילה את חיי האב. בני המשפחה הודו לאחות, ניהל ח’טיב ולרופא מעומק לב על טיפול מקצועי ומסור במיוחד.

במחלקת הקורונה של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי טופלו ועדין מטופלים למעלה מ-500 חולי קורונה שאושפזו בבית או בבתי מלון. מדובר בכמות מאושפזים העולה על סך מאושפזי הקורונה בכל בתי החולים בחיפה והצפון.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments