י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“אין מספיק השקעות במיזמים שימשכו תיירות לחיפה”

כך טוען יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר חיפה, אביהו האן, על רקע המחלוקות בין העירייה ובין משרד התיירות בנושא קידום פרוייקט "נמל האורות", מעליו מרחפת סכנת סגירה

אם התקציב לא יהיה על פי הסטנדרטים והדרישות של חברי קואליציית השינוי, הוא לא יעבור. אביהו האן סגן ראש העיר החדש ועינת קליש שנותרה ללא רוב במועצה. צילום: יח"צ
Sunday August 4, 2019
בן מרדכי

כל ראש רשות שמעוניין לקדם את התיירות בעירו, יודע היטב, כי מיזמים אטרקטיביים מביאים תיירות. אלא שלמרבה הפלא, בעיריית חיפה עדיין ככל הנראה לא הפנימו לעומק את המשוואה הזו, הקושרת באופן הדוק בין מיזמים אטרקטיביים וכמות התיירים.
מנכ”ל משרד התיירות, אמיר הלוי, שלח לאחרונה מכתב חריף לעירייה, בו האשים את ראש העיר, עינת קליש-רותם, בעיכוב הקידום של מיזם “נמל האורות”. הלוי התריע, כי אם העירייה לא תודיע מהי עמדתה בנוגע להמשך הפרוייקט, המשרד יסיק מכך, כי היא פועלת לטירפודו, וינהג תוך שמירה על מלוא זכויותיו, לרבות עניין הכספים שכבר הושקעו בפרוייקט.
“נמל האורות” הוא מיזם חזיון אור קולי בנמל חיפה, בדומה לפרוייקט “סימפוניה של אורות” בהונג קונג. על פי ההסכם בין העירייה ומשרד התיירות, אמורים שני הגופים להתחלק באופן שווה במימון הקמתו, שעומד על 20 מיליון שקלים. על הקמת המיזם הופקדה החברה הכלכלית בחיפה, ואף הוצא מכרז להפעלתו, בו זכתה חברת “גיל טייכמן”. אלא שמאז כניסתה של קליש-רותם ללשכת ראש העיר, היא פעלה לעצירת פרוייקטים שהחלו בימיו של קודמה בתפקיד, יונה יהב, ובהם גם “נמל האורות”.
במכתב למנכ”ל משרד התיירות, ציינה ראש העיר, כי מיזם “נמל האורות” לא תוקצב בשנת 2019. “הסיבה לעיכובים בהתחייבות הכספית היתה, בראש ובראשונה, היעדר תקציב בשנת 2019. למרות שהיו הסכמים עם משרד התיירות, פרוייקט זה לא הופיע בספרי התקציב של עיריית חיפה. בימים אלו התחילו העבודות על תקציב 2020, ונשמח לדון בפרוייקט מחדש, לקראת תקציב זה”, ציינה קליש-רותם.
יו”ר סיעת הירוקים במועצת העיר חיפה, אביהו האן, ציין כי העירייה אינה משקיעה מספיק בתחום התיירות. “מבלי להתייחס ספציפית למיזם ‘נמל האורות’, אותו לא בדקתי לעומק, אני יכול לומר חד-משמעית, שעל העירייה להשקיע בתיירות הרבה יותר, וכדי לייצר תיירות, חייבים השקעות ומיזמים שיהוו אטרקציות לתושבים מהמדינה ומחוצה לה. לדעתי, לא נעשה מספיק בתחום הזה עד היום, וזה אחד התחומים אותם חייבת העירייה לטפח, תוך השקעת משאבים הולמים. לצערי, כפי שאני רואה את העניינים כרגע, אין מספיק השקעות במיזמים שימשכו תיירות פנים וחוץ לחיפה”, מדגיש האן.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments