י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“אכנס לקואליציה רק אם אקבל סמכויות מורחבות”

כך מודיע חבר מועצת העיר קרית ביאליק, יוסי ברבי, המשוכנע שניתן להשפיע גם מהאופוזיציה, גאה במאבקו לביטול תאגיד המים ומסביר מה הדברים הנוספים שהוא עושה במועצת העיר

ברבי: ביקורת עניינית במועצה
Tuesday March 12, 2019
גל זייד

כ-20 שנה לאחר ששימש חבר מועצת העיר בקרית ביאליק, חזר יוסי ברבי, לקידמת הפוליטיקה המקומית, לאחר שנכנס שוב למועצת העיר, כמי שעומד בראש “התנועה החברתית”. “מצד אחד, אני מאוכזב מכך שקיבלנו מנדט אחד בלבד, אבל מצד שני, עדיין קיבלנו 1,700 קולות, ואני אעשה הכל כדי לקיים את מה שהבטחתי לבוחרינו”, מדגיש ברבי, בן 58, נשוי + 4, המשמש בתפקיד בכיר בהסתדרות.
למה העדפת להישאר באופוזיציה?
אין לי כוונה להיות ניצב או קישוט במועצת העיר, והייתי מוכן להיכנס לקואליציה רק בתנאי שאקבל סמכויות, מתוקף חוק פקודת העיריות. דרשתי להתמנות לסגן ראש העיר בתואר, תוך קבלת סמכויות מורחבות, כגון טיפול בשיפור חזות העיר, מצוקת החניות ושיקום שכונות. מכיוון שראש העיר, אלי דוקורסקי, לא איפשר לי לעשות זאת, אני נשאר כרגע באופוזיציה.
אבל מהאופוזיציה הרבה יותר קשה להשפיע?
זה ממש לא נכון. כיו”ר וועדת הביקורת, יש לי השפעה רבה על מה שנעשה, ואני מגיש הצעות לסדר. אחד הדברים שחרטתי על דגלי, הוא ביטול תאגיד המים, ולשמחתי, כל חברי מועצת העיר תמכו פה אחד בהצעה לסדר שהגשתי בנושא. כמו כן, דרשתי לעמוד בראש הצוות שינהל את הנושא מול הכנסת והממשלה. הדרך עוד ארוכה, אך בסופו של דבר, נביא לביטול תאגיד המים.
אלו דברים נוספים אתה עושה?
כיו”ר וועדת ביקורת, אני פועל לקדם חנייה חינם בכל רחבי העיר, תוך הסדרת נושא דו”חות החנייה. איני מוכן שהיד תהיה קלה על ההדק ותושבים יקבלו דו”חות ללא הפסקה. נושא חשוב נוסף שחרטתי על דגלי, הוא הסדרת הנהלים לעריכת מכרזים, אופן הביצוע שלהם ולוודא שיועצים מועסקים עפ”י חוק. כמו כן, הגשתי הצעה לסדר לשיפוץ מרכזים מסחריים, ובעיקר מרכז “סביניה”.
כמקורבו של סגן השר ומייסד “התנועה החברתית”, ח”כ ירון מזוז, מה דעתך על כך, שהוא שובץ במקום לא ריאלי לרשימת “הליכוד” לכנסת?
ראשית, חשוב לי להדגיש שח”כ מזוז, קיבל כ-9,000 קולות, וזה לא דבר שהולך ברגל. ציפיתי שיקבל מקום יותר גבוה, בשל המעורבות החברתית הגבוהה שלו, ובכל מקרה, הוא ימשיך לסייע לנו ב”תנועה החברתית”, כדי שהסיעה תמשיך בהצלחותיה הגדולות, הן במישור האיזורי והן במישור הארצי.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments