כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“אנו נמצאים במצב חירום והממשלה חייבת לפעול נגד האלימות כלפיי נשים”

כך סבורה חברת מועצת העיר קרית ביאליק, ענת וורמברנד, המשמשת גם יו"ר מועצת הנשים העירונית. לדבריה, למרות שכבר בשנת 2014 אושרה תוכנית להילחם באלימות נשים, התקציבים טרם הועברו והתוכנית הוקפאה

Wednesday December 4, 2019
אבי שני

באחרונה צויין היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, ובמשך יממה אחת תפס הנושא כותרות בכלי התקשורת. אלא שכבר למחרת חזרו העיתונים לעסוק במשבר הפוליטי ובבחירות שבפתח, והאלימות נגד נשים נדחקה שוב לפינה. “מדובר בנושא הנמצא בחשיבות עליונה, שחייב להיות בראש סדר העדיפויות”, מדגישה חברת מועצת העיר קרית ביאליק, ענת וורמברנד, המשמשת גם יו”ר מועצת הנשים העירונית. “אנו נמצאים במצב חירום. מתחילת השנה נרצחו 13 נשים ברחבי המדינה. עפ”י דו”חות הנמצאים בידיי, יותר מ-200,000 נשים חוו אלימות וכ-600,000 ילדים היו עדים לאלימות בתוך המשפחה. מה עוד צריך לקרות כדי שיתחילו לעשות משהו?”.

יש הטוענים, כי הבעיה העיקרית מגיעה מהמגזר הערבי ומעולי אתיופיה?
זה לא נכון. מדובר בתופעה החוצה עדות, מגזרים, מעמדות ומקום מגורים. זה יכול לקרות בכל מקום ולכל אישה. לצערי, אלימות זו לא מבדילה בין נשים ופוגעת בכולן. זו הבעיה של כולנו כחברה.

הממשלה לא מטפלת בנושא?
בשנת 2014 התכנסה וועדה בין משרדית, שחיברה תוכנית מיוחדת במטרה להילחם בתופעת האלימות כלפיי נשים, כולל המלצות, אלא שההמלצות הללו נשארו במגירה. שום דבר מהן לא מומש, מכיוון שלא הוקצו לכך תקציבים. זה קרה זמן רב לפני הבחירות, ולכן הקפאת התוכנית אינה קשורה לקיפאון בו אנו נמצאים בשנה האחרונה. אני קוראת לממשלה ליישם תוכנית זו, כי אנו נמצאים בשעת חירום.

מה מתבצע בקרית ביאליק בנושא אלימות נגד נשים?
בעניין זה אני רוצה לשבח את ראש העיר, אלי דוקורסקי, התומך ומעודד פעילות ענפה כדי להילחם בתופעה. המטרה שלנו היא להעצים את הנשים ולהעלות את המודעות לנושא. נשים מסביב לעולם עדיין חוות אלימות מילולית, פיזית, נפשית, מינית וכלכלית. בקרית ביאליק, אנו מעודדים נשים להשמיע את קולן ולפנות לעזרה.

נראה, שאנו קרובים למערכת בחירות שלישית תוך שנה?
מערכת הבחירות הזו מיותרת לחלוטין. מדובר בביזבוז כספי ציבור ופגיעה קשה במדינה. הרי אין הבדלים כה גדולים בין שני המחנות. לו נבחרי הציבור היו שמים את האגו בצד, הם היו מקימים בקלות ממשלת אחדות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments