י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“אנחנו שואפים לחזור לפלייאוף העליון ולאירופה”

כך מודיע מנכ"ל הפועל חיפה, אורן שטרלינג, שמציין כי הסגל שנבנה בעונה הקרובה, יהיה אטרקטיבי ביותר ויכלול שילוב מצויין בין וותיקים וצעירים. שטרלינג משוכנע, שכמה משחקני הבית יעשו העונה את הפריצה הגדולה ויש לו מה להגיד לאוהדים שלא מפסיקים לתקוף את יואב כץ

שטרלינג: כשעזב את מחלקת הנוער, היא נחשבה לאחת המובילות במדינה, ולאחר עזיבתו, ירדו קבוצת הנוער ונערים א' ליגה. מקווה ששחקני הבית יככבו העונה, לצד הרכש החדש-ישן, עדן בן בסט. מפנטז על חזרה לצמרת הגבוהה וכרטיס לאירופה (צילום: האתר הרשמי)
Thursday August 1, 2019
אורי ירון

לפני 16 שנים הגיע לארץ נשיא הפועל חיפה, יואב כץ וביקש לרכוש את הקבוצה, רבים טענו, כי מדובר ב”עוף מוזר” והיו אף כאלו שאמרו, כי מדובר ב”תימהוני”, שלא יחזיק מעמד זמן רב כבעלי הקבוצה. עד היום יש כאלו שממשיכים להעלות את אותן טענות, אבל עם עובדה אחת אי אפשר להתווכח, והיא שלמרות כל הדיבורים, כץ עדיין כאן איתנו, זו העונה ה-16 ברציפות, כאשר רק יעקב שחר ממכבי חיפה, משמש בעלים של קבוצה מליגת העל, פרק זמן ארוך יותר.
אחרי עונת השיא לפני שנתיים, שהסתיימה בזכייה מתוקה בגביע המדינה ובמקום בפלייאוף העליון, העונה שעברה היתה פושרת והסתיימה בפלייאוף התחתון ובהדחה ממשחקי הגביע בשלב מוקדם.
את העונה הנוכחית פתחו האדומים בהפסד 0:2 למכבי נתניה, במסגרת גביע הטוטו. לקראת פתיחת משחקי הליגה, לא מסתיר מנכ”ל הקבוצה, אורן שטרלינג, את המטרות שהוצבו, ואין לו כוונה להנמיך ציפיות. “אנחנו רוצים להגיע לפלייאוף העליון, ואחרי שטעמנו לפני שנתיים, בעקבות הזכייה בגביע, את אירופה, נרצה לשחק שוב במפעל אירופי. כדי להגיע לשם, בנינו סגל אטרקטיבי ומגובש, עם שילוב בין שחקנים חדשים וצעירים לבין וותיקים”.
לא מעט שחקנים עזבו?
זה נכון, עשינו כמה התאמות, אבל שלד הקבוצה נשאר. צירפנו את בן והבה, הנחשב לאחד הבלמים היציבים בליגה בשנים האחרונות, ואת אלי בלילתי, מגן שמאלי מוכשר ובעל פוטנציאל רב. בנוסף, החזרנו את עדן בן בסט והחתמנו את השוער יסמין בוריץ’, ששיחק עשר עונות בקבוצת לך פוזנן הפולנית. גם קווין טאפוקו הגיע והחתמנו את הקשר ממוצא פורטוגלי, פרנסיסקו דוס סנטוס דה סילבה, כך שבהחלט יש לנו סגל טוב.
אוהדים רבים טוענים, שהסגל לא מספיק חזק?
אני לא מסכים. הקבוצה התחזקה, ותמשיך להתחזק במספר שחקנים נוספים.
יש שחקנים צעירים שאמורים לבצע את הפריצה הגדולה?
בהחלט כן, אבל אני מעדיף שלא לציין שמות בשלב זה. בכדורגל שלנו, כאשר מציינים שחקן צעיר שעומד לפרוץ, הוא בדרך כלל לא מצליח. חשוב לציין, שבסגל שיצא למחנה האימונים, ישנם 12 שחקני בית, ובסגל הסופי יישארו להערכתי לפחות עשרה שחקני בית. בשנתיים האחרונות היתה קצה ירידה בשילוב שחקני בית, אבל מגמה זו תחזור במלוא העוצמה בעונה הקרובה. זה המוטו של המועדון.
קבוצת הנוער נכשלה בשנים האחרונות וירדה ליגה. מה אתה מתכוון לעשות כדי שזה ישתנה?
כשעזבתי את מחלקת הנוער בשנת 2011, היינו בין 5-4 המועדונים המובילים בארץ במחלקות הנוער, ואחר כך היתה ירידה, כאשר קבוצות הנוער ונערים א’ ירדו ליגה. בינתיים הנערים עלו בחזרה, והעונה אני מקווה שגם קבוצת הנוער תעלה. עשינו מספר מינויים משמעותיים במחלקת הנוער, אלון שלמה, עם ניסיון של 20 שנה מנהל את מחלקת הנוער. רם בן מיכאל יהיה המנהל המקצועי ומוקי ארמה יהיה מאמן קבוצת הנוער.
מה קורה בגזרת האוהדים נגד כץ?
רוב האוהדים תומכים ביואב ומעריכים את תרומתו למועדון. יש כמה אוהדים המובלים ומוסתים ע”י גורמים אינטרסנטיים, שמנסים לפגוע בקבוצה ובו. טוענים שכץ לא משקיע בקבוצה, שהוא בכלל מרוויח כסף ממנה. הרי הוא מביא, מדי שנה, מיליוני שקלים מהבית לטובת הקבוצה, ובניגוד לבעלי קבוצות אחרים, אין לו הטבות מס מכיוון שאין לו עסקים בישראל. הוא משקיע שעות בקשר עם אנשי הצוות בארץ, כדי לקדם את הקבוצה, אבל העובדות לא משפיעות על אותם “אוהדים”. העיקר שרוב רובם של אוהדי הקבוצה תומכים ביואב תמיכה מלאה, וזה מה שחשוב.
איך אתם מטפחים את הקשר עם האוהדים?
יש לנו מנהל קשרי אוהדים וקהילה, שזמין לאוהדים בכל בקשה. ערב היציאה למחנה האימונים, התקשר אוהד שסיפר לנו, כי הוא מתחתן, וביקש שכמה שחקנים יגיעו לחתונה. עשינו כל מאמץ אפשרי ומספר שחקנים אכן הגיעו כדי לשמח אותו. הדובר נועם רגב שומר על קשר רצוף עם האוהדים, ויש לנו גם מנהל ניו מדיה, ששיפר משמעותית את הקשר עם האוהדים דרך הרשתות החברתיות. חשוב לנו מאוד לשמור על קשר הדוק עם האוהדים ולהיות קשובים לבקשותיהם, עד כמה שאפשר. גם זה אחד היעדים שלנו לעונה הקרובה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments