י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“אנחנו שווים שער בכל משחק”

המגן דור מלול, שפתח עונה חמישית, משוכנע שהקבוצה צריכה להגיע לפלייאוף העליון, מגלה כי הוא כבר מרגיש כמו שחקן בית לכל דבר ומפנטז על חזרה לנבחרת ישראל. מאושר מפתיחת הליגה ומניצחונות החוץ על רעננה ובית"ר ירושלים והחתמתם של ניקולה גולאן וגידי קאניוק

מלול: קיבל את ההזדמנות הראשונה במכבי ת"א, טעם מאירופה כששיחק בליגה הבלגית ושיחק בין השאר גם בבית"ר ירושלים ובהפועל ב"ש. משמש אחד משלושת הקפטנים, עם ורמוט ובן בסט. משוכנע, שלהפועל חיפה תהיה קבוצה מצויינת, שתיאבק על העלייה לפלייאוף העליון (צילום: האתר הרשמי)
Wednesday September 25, 2019
אורי ירון

לאחר העונה החלומית של הפועל חיפה, בה העפילו האדומים לפלייאוף העליון וזכו בגביע המדינה, קיבלו חלק מהכוכבים הצעות מפתות מקבוצות אחרות. בזה אחר זה עזבו את הקבוצה שחקנים כחנן ממן, עדן בן בסט ושמואל שיימן. בניגוד אליהם, המגן דור מלול, העדיף להישאר, ולדבריו, הוא לא מצטער על כך ולו לרגע. “אחרי העונה ההיא קיבלתי שתי הצעות טובות, ממכבי ת”א ומקרית שמונה”, הוא מגלה. “ההצעה מקרית שמונה היתה הכי טובה והתלבטתי עם אישתי מה לעשות. יש לנו שלושה ילדים והבנו, שאם אשחק בקרית שמונה, ניאלץ לעבור דירה. שקלנו את הדברים והעדפנו להישאר במקום שמעריכים ורוצים אותי. הפועל חיפה היתה בראש סדר העדיפויות שלי, ומאז שאני משחק שם, אני נמצא בגרף של התקדמות”.
מלול, שהחל את דרכו בקבוצת הילדים של עירוני ראשל”צ, עבר בגיל 14 למחלקת הנוער של מכבי ת”א, אז הוסט לעמדת המגן הימני. בעונת 2007/2006 עלה לבוגרים, ועונה לאחר מכן שותף ב-18 משחקים בליגת העל. עד מהרה צורף לנבחרת הנוער, ובהמשך הגיע לנבחרת הצעירה. בין השנים 2010-2008 שותף מלול, ב-39 משחקים במדי מכבי ת”א, ואף זומן לסגל הרחב של נבחרת ישראל. ביוני 2011 הושאל לבירסחוט הבלגית. בהמשך שיחק בבית”ר ירושלים והפועל ב”ש, ולאחר מכן חתם בהפועל חיפה.
כמעט מבלי להרגיש, מלול בן ה-30 פתח השנה את עונתו החמישית במדי האדומים. “העונה נפתחה בצורה שונה מזו הקודמת”, הוא אומר. “בעונה שעברה היה לנו יותר זמן להתגבש, וגם שיחקנו בליגה האירופית. השנה תקופת ההכנה היתה קצרה יותר, הגיעו הרבה שחקנים חדשים, וברור שייקח לנו זמן להתגבש ולהתחבר. בעונה שעברה היינו בסוג של רכבת הרים, סבלנו מחוסר יציבות, ואני מקווה שהשנה, לאחר שנתחבר, נהפוך לקבוצה יציבה, פיזית ומנטאלית”.
פתחתם חזק את הליגה?
ניצחונות החוץ על רעננה ובית”ר ירושלים והתיקו בדרבי, נותנים לנו הרבה תקוות. אנחנו קבוצה ששווה שער בכל משחק. יש לנו התקפה יצירתית, עם מגינים תוקפים ברמה גבוהה. אין סיבה שלא נהיה קבוצה התקפית טובה מאוד.
אתם “שווים” פלייאוף עליון?
הפלייאוף העליון הוא מטרה ריאלית עבורנו, ואנחנו חייבים להיות שם.
הקבוצה נפגעה מעזיבתם של השוער שטקוס והבלם תמאש?
אין ספק שמדובר בשחקנים חשובים, אבל הבאנו במקומם מחליפים טובים. יסמין בוריץ’ התגלה כשוער מצויין, וגם הבלם בן והבה שחקן מעולה. בנוסף, הקבוצה החתימה את הבלם-מגן הסרבי ניקולה גולאן, ששיחק בליגה הבלגית. אני משוכנע, שההגנה תלך ותשתפר ככל שהשחקנים יכירו האחד את השני והליגה תיכנס להילוך גבוה. צריך גם לזכור, שהקשר גידי קאניוק (26), הוחתם בקבוצה ויביא עימו ניסיון ויכולת גבוהה.
יש בקבוצה 3 קפטנים, גילי ורמוט, עדן בן בסט ואתה. איך זה עובד בדיוק?
הכל מתחיל בחברות בינינו. אנחנו מסתדרים מצוין, מכבדים האחד את השני, וזה פחות קריטי מי עונד את סרט הקפטן במשחק כזה או אחר. אין פה אגו, אנחנו באים להנהיג את הקבוצה באופן חיובי, וכל אחד נותן את הטאץ’ שלו.
איזה סוג של מנהיג אתה?
אגיד זאת כך: גילי הוא הכי שקט במנהיגות שלו, אני באמצע ועדן הכי “רועש”…
התאכזבת לגלות, שלא זומנת לסגל הנבחרת למוקדמות היורו, למרות שאין כרגע בנבחרת מגן ימני בכושר טוב?
בעונה בה זכינו בגביע המדינה, מאוד ציפיתי לזימון, והתאכזבתי כשזה לא קרה, כי נתתי עונה מצויינת. אני כבר לא ילד ויודע איך הדברים עובדים. ברור לי, שיותר קל לזמן שחקנים מקבוצות גדולות, המקבלות סיקור נרחב. התקשורת יכולה להרים שחקן ו”להביא” אותו לנבחרת. מצד שני, אני לא אוהב להעביר מסרים דרך התקשורת. אמשיך לעבוד קשה ואני מקווה שמי שצריך לשים לב ליכולתי, יעשה זאת.
אתה כבר מרגיש שחקן בית?
בהחלט כן, למרות שלא גדלתי פה. יש לי קשר מצויין עם האוהדים, והוא הולך ומתעצם משנה לשנה, יש לי גם קשר מעולה עם ההנהלה והצוות המקצועי. כשחקן וותיק, שעבר לא מעט בכדורגל, אני יודע עד כמה קשה למצוא בית, ומקווה שזה יימשך כך.
תסיים את הקריירה בהפועל חיפה?
אני לא אוהב את השאלה הזו, כי עדיין אין לי מחשבה לסיום הקריירה ואני מקווה שזה יקרה עוד הרבה שנים. יחד עם זאת, כל עוד המצב יימשך, אין סיבה שלא אמשיך לשחק כאן עד סיום הקריירה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments