כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“אני כבר מרגיש כמו שחקן בית”

בלם הפועל חיפה, ניסו קפילוטו, פותח עונה רביעית בקבוצה ומשוכנע, שהעונה יש לאדומים סגל מצויין, וההוכחה לכך היא המקום השני לאחר 3 מחזורים. בריאיון ל"חדשות הקריות", מתייחס קפילוטו לאי זימונו לנבחרת ישראל ולשאלה איך זה לשחק ללא הפרטנר הקבוע שלו בשנים האחרונות, גבריאל תמאש

קפילוטו: לאחר ארבע עונות בהפועל חיפה, הוא מרגיש כמו שחקן בית. מתגעגע לפרטנר הקבוע שלו, גבריאל תמאש, אבל משוכנע שהשילוב עם בן והבה, יהיה לא פחות טוב. מקווה לקבל זימון מחודש לנבחרת ישראל, המשוועת לבלמים מנוסים וברמה גבוהה (צילום: האתר הרשמי)
Wednesday September 25, 2019
אורי ירון

אחרי נדודים בין קבוצות שונות בליגת העל ובשתי ליגות אירופאיות, פתח השנה הבלם ניסו קפילוטו, את עונתו הרביעית בהפועל חיפה, הקבוצה בה נכון לעכשיו שיחק הכי הרבה שנים ברציפות. בעיני רבים כבר נחשב קפילוטו, לשחקן בית, ואם זה תלוי בו – הוא יעדיף להמשיך בה לפחות עוד כמה שנים, אולי עד סיום הקריירה. “הפועל חיפה מתאימה לי כמו כפפה ליד ואני מרגיש, שמדי שנה אני עושה עוד קפיצת מדרגה”, אומר קפילוטו, המציין בימים אלו את יום הולדתו ה-30.
איך הקבוצה נראית לך לעומת העונה שעברה?
כרגע אנחנו נראים טוב, מקום שני בליגה עם שני ניצחונות חוץ על רעננה ובית”ר ירושלים ותיקו מכובד בדרבי. במהלך הקיץ הקבוצה עברה שינוי רציני וכל הזרים הוחלפו. מדובר בזרים משמעותיים מאוד, איתם התרגלנו לשחק, כמו השוער שטקוס והבלם תמאש, אבל לכל שחקן שעזב, הבאנו מחליף לא פחות טוב. יש לנו בקבוצה לא מעט שחקנים וותיקים, עם המון ניסיון, שעברו משהו בכדורגל הישראלי.
הפועל חיפה יכולה להיות קבוצת צמרת?
אנחנו עדיין בתחילת העונה וקשה לדעת מה יהיה, אבל אני משוכנע, שהפועל חיפה צריכה לשחק בפלייאוף העליון. יש לנו סגל מעולה, מאמן מנוסה בדמותו של חיים סילבס, אוהדים שהולכים איתנו לכל מקום ותנאים טובים, כך שאין לנו תירוצים. גם החתמתם של הבלם-מגן הסרבי, ניקולה גולאן (30), והקשר גידי קאניוק (26), מוסיפה לנו המון.
התרגלת לשחק לצידו של הבלם הנוסף, גבריאל תמאש. איך זה לשחק בלעדיו?
כדורגל זה מקצוע נזיל, שחקנים ממשיכים הלאה ואין מה לעשות. נהניתי לשחק לצידו של תמאש, אבל גם בן והבה שחקן מעולה, ולאט לאט אנחנו לומדים לשחק יחד.
ההגנה של הפועל חיפה שינתה את פניה השנה, עם שוער, בלם ומגן שמאלי חדשים. יש כבר תיאום טוב בין כולם?
אנחנו עובדים על התיאום ולי אישית מאוד חשוב שנחזור להיות קבוצה עם הגנה חזקה מאוד, כזו שקשה להבקיע נגדה שער. אם אנחנו שומרים על שער נקי, תמיד אפשר לגנוב גול בדקות האחרונות ולנצח. מאוד חשוב שהתיאום בינינו יעבוד ואנחנו עדיין נמצאים בשלב הגיבוש וההתחברות.
בינתיים ההגנה נראית לא רע, אבל הבעיות הן בעיקר בהתקפה?
אני בטוח שגם זה יגיע. צריך סבלנות, מכיוון שאנחנו רק בתחילת העונה.
אפשר לשחזר את העונה הנפלאה מלפני שנתיים?
על הנייר, על פי הסגל שלנו, אנחנו בהחלט יכולים לעשות זאת. אנחנו צריכים להשיג כמה ניצחונות, מה שייתן לנו ביטחון לקראת ההמשך.
השוער בוריץ’ נראה בינתיים כמו בינגו?
כבר בקיץ אמרו לי בקבוצה, שמביאים שוער ברמה גבוהה, שלא נופל משטקוס, ואולי אפילו טוב ממנו. אני שמח, שבדרבי נגד מכבי חיפה (0:0), הוא הוכיח את עצמו ושמר על שער נקי.
מה אתה אומר על התופעה ששמה מהראן לאלה?
זו תופעה שלא נראתה כמותה, הוא הפתיע את כולנו. לא האמנתי שאחרי שנתיים בלי כדורגל, בגיל מבוגר יחסית, מהראן יכול להיראות ככה. הוא שחקן שאף פעם לא היה לי קל לשחק נגדו, בכל הקריירה וגם היום, באימונים.
בעונה שעברה זומנת לסגל הנבחרת, ואילו השנה דילגו עליך. אתה מאוכזב?
אני ריאלי, בעונה שעברה הקבוצה פחות הצליחה, לעומת מה שהיה לפני שנתיים, וקשה להתבלט כשהקבוצה לא מצליחה. אמשיך לעבוד קשה ואמתין להזדמנות שלי.
כל הפרשנים אומרים, שהבעיה העיקרית בנבחרת, היא ההגנה שלה?
אני לא זוכר מתי הפרשנים אמרו שהגנת הנבחרת טובה. תמיד אמרו שזו הבעיה שלה. בנבחרת יש מספיק שחקני הגנה טובים.
אתה כבר מרגיש כמו שחקן בית?
פתחתי עונה רביעית בקבוצה, אני מרגיש שהאוהדים אוהבים אותי וזה כיף אמיתי. אני מביא למגרש המון לב, נשמה ומשחק קבוצתי, ואלו דברים שהקהל יודע להעריך.

הרשם
שלח הודעה אודות
1 Comment
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
בנצי
4 שנים

לא נמאס לכם להפסיד?
אתם בדרך לפלייאוף התחתון
תתעוררו!!!