כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“אני תומך נלהב בהמשך פרוייקטים במסגרת תמ”א 38”

כך מודיע ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, על רקע התנגדותם של ראשי רשויות רבים להמשך הפרוייקטים לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה, ומשוכנע שאם בעיות החנייה ייפתרו, אין סיבה שלא להמשיך בפרוייקט

אבן צור: תמיכה בתמ"א 38
Friday November 29, 2019
בן מרדכי

בתקופה האחרונה נשמעים יותר ויותר ראשי רשויות המתנגדים להמשך פרוייקטים במסגרת תמ”א 38, לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה. המתנגדים לפרוייקט טוענים, כי הבנייה העודפת יוצרת לחץ בלתי נסבל על התשתיות הקיימות, בכל הקשור לניקוז, ביוב, תחבורה וחנייה. לעומתם, ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, תומך בהמשך התוכנית. “אני תומך נלהב בהמשך חיזוק מבנים במסגרת תמ”א 38, ומאמין שזו תוכנית חברתית ממעלה ראשונה”, הוא אומר. “בכל מבנה שעובר הליך של תמ”א 38, בונים ממ”ד לדיירים. אנו סובלים מפערים של 60 אחוזים בכל הקשור למיקלוט בעיר, ופרוייקטים כאלה מצמצמים משמעותית את הפער הזה”.
בחלק גדול מהיישובים, פרוייקט תמ”א 38 נכשל?
זה נכון שהפרוייקט נכשל בפריפריה, מכיוון שבאיזורים הללו לא כדאי לקבלנים לבנות מיזמים במסגרת התמ”א. במרכז הארץ זה משתלם הרבה יותר, ואילו כאן קבלנים מעדיפים פרוייקטים של תמ”א בהריסה. לוקחים בית ישן ובונים במקומו עשר דירות, וזה דבר משתלם. לעומת זאת, חיזוק מבנה קיים תוך הוספת 2.5 קומות, זה דבר שלא משתלם כלכלית. צריך לשנות את המצב, כדי שהפרוייקטים הללו יהיו כדאיים כלכלית גם בפריפריה, מכיוון שכולם מרוויחים מזה.
כראש עיר, תאשר כל פרוייקט כזה, גם באיזורים צפופים?
המגבלה היחידה אותה אני רואה, היא נושא החנייה. אם אין חנייה לכל דייר, כולל החדשים, במגרש עצמו, אנו נעצור את הפרוייקט. חובה למצוא פיתרונות חנייה, אחרת יהיה בלגאן שלם עם החניות ברחובות הסמוכים. כל עוד יינתן פיתרון הולם לחנייה, לא תהיה לי כל התנגדות לפרוייקטים כאלה. מבחינה כלכלית, זה דבר טוב מאוד לעירייה, מכיוון שבמקום דירה אחת שמשלמת ארנונה, יהיו עשר דירות שמשלמות ארנונה, במסגרת פרוייקט תמ”א בהריסה. פרוייקטים של תמ”א 38 בקרית ים, שיפרו מאוד את המבנים עצמם ואת הסביבה, ואפשר לבדוק בקלות את הנתונים.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments