י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“אסיים את הקריירה בהפועל חיפה”

בגיל 34, לקשר גילי ורמוט, אין שום שאיפה לעבור לקבוצה אחרת, פרט לעזור לקבוצת נעוריו, להמשיך ולהתקדם. ורמוט מסכם את העונה החולפת המאכזבת, מתקשה להבין את ההסתבכות בתחתית וכבר מביט לעבר העונה הבאה, בה הוא מקווה, שהקבוצה תחזור לפלייאוף העליון

ורמוט: השיג כמעט כל דבר אפשרי בכדורגל, מקריירה באירופה, דרך זכייה בתארים עם הפועל ת"א, מכבי והפועל חיפה, ועד 28 הופעות בנבחרת ישראל. מתקשה להבין איך האדומים הידרדרו לפלייאוף התחתון והסתבכו בתחתית. שואף לסיים את הקריירה בקבוצת נעוריו (צילום: האתר הרשמי)
Tuesday July 9, 2019
אורי ירון

אין כמעט דבר שגילי ורמוט, לא טעם או השיג בכדורגל. הוא זכה בדאבל עם הפועל ת”א ונבחר לשחקן העונה, שיחק בהולנד, גרמניה ובלגיה, זכה בגביע המדינה עם קבוצת נעוריו, הפועל חיפה, ועם היריבה העירונית, מכבי חיפה, ורשם 28 הופעות בנבחרת ישראל. ולמרות הכל, בגיל 34, הוא עדיין מרגיש, שחובת ההוכחה עליו, לאחר שהתייבש לא מעט על ספסל האדומים ועבר פציעות לא פשוטות. “דווקא כשהייתי בשיא הכושר והבקעתי צמד נגד מכבי חיפה, עברתי פציעה, אבל לאט לאט חזרתי לעצמי, והוכחתי שמוקדם מדי להספיד אותי”, הוא אומר.
ורמוט (34), יליד קרית ים, גדל בהפועל חיפה, ובהיותו בן 19, בעונת 2004/2003, היה שותף לעליית האדומים לליגת העל. בעונה שלאחר מכן, רשם 31 הופעות, בהן כבש 5 שערים. בקיץ 2005 חתם ל-3 שנים בהפועל ת”א, עימה זכה פעמיים בגביע המדינה. כעבור שנתיים חתם בגנט הבלגית, בה לא השאיר רושם מיוחד. עד מהרה חזר להפועל ת”א, שם נתן עונת שיא עם 9 שערים ו-17 בישולים, בדרך לזכייה בדאבל, והוכתר לשחקן העונה. בגמר הגביע, נגד בני יהודה, הוא אף כבש צמד. בעונת 2011/2010 העפיל עם קבוצתו לשלב הבתים של ליגת האלופות, כבש 5 שערי ליגה, בישל 6 נוספים וזכה עם האדומים מת”א בפעם השנייה ברציפות בגביע המדינה.
ביוני 2011 חתם ורמוט בקייזרסלאוטרן הגרמנית, בה לא רשם דקות משחק רבות, ובחלון ההעברות בינואר הושאל לדה חראפסחאפ ההולנדית, בה כבש 2 שערים והוסיף 3 בישולים עד תום העונה, אך לא הצליח למנוע את ירידתה לליגה השנייה. בספטמבר 2012 חזר לישראל וחתם לקדנציה שלישית בהפועל ת”א, אלא שנפצע בחודש דצמבר והושבת עד תום העונה. בעונת 2014/2013 כבש 8 שערי ליגה והוסיף 6 בישולים, אלא שבחלון ההעברות עבר למכבי ת”א, במדיה מיעט לשחק ובהמשך נפצע שוב והושבת לתקופה ארוכה. בעונה שלאחר מכן שוחרר, לאחר שלא היה מרוצה מכמות הדקות שקיבל וחתם לעונה וחצי במכבי חיפה. בעונתו הראשונה בקבוצה היה שותף לזכייה בגביע המדינה, ובעונה שלאחר מכן כבש 6 שערי ליגה והוסיף 3 בישולים. בתחילת עונת 2018/2017 התערער מעמדו בקבוצה והוא מיעט מאוד לשחק, עד שבחלון ההעברות בינואר 2018, חתם בקבוצת נעוריו, הפועל חיפה, והיה שותף לעלייה לפלייאוף העליון ולזכייה בגביע המדינה.
למרות מעמדו כשחקן בכיר, החליט מאמן הקבוצה דאז, ניר קלינגר, לייבש את ורמוט על הספסל. הגעתו של המאמן שרון מימר, שהחליף את קלינגר במהלך הסיבוב הראשון, הביאה לשינוי במעמדו של הקשר, והוא החל לקבל יותר דקות. לשיאו הגיע כשהבקיע צמד בדרבי החיפאי, תוך שהוביל את האדומים לניצחון 1:3. ורמוט הצטיין גם במשחק נגד הפועל ב”ש (4:4), בו בישל שער, אלא שדווקא בתקופה טובה שלו, נפצע והחמיץ כמה משחקים. ורמוט חזר למגרשים בהפסד המפתיע להפועל עכו (1:0), במסגרת גביע המדינה, שהביא להדחתה המוקדמת של מחזיקת הגביע.
איך אתה מסכם את העונה?
זו היתה עונה מאכזבת מאוד. עצם העובדה, שהיינו זקוקים לניצחון על סכנין, כדי להבטיח סופית את ההישרדות בליגה, אומר הכל. הציפיות שלנו היו להמשיך במומנטום ולהגיע עונה שנייה ברציפות לפלייאוף העליון, אלא שלצערי, זה לא קרה.
הקבוצה הציגה יכולת חלשה מאוד בפלייאוף התחתון?
זה טבעי, שבמצב כזה, כשלא מצליחים להגיע לפלייאוף העליון, יש ירידת מתח. יחד עם זאת, אסור היה לנו לצבור עוד ועוד הפסדים ולהסתבך בתחתית. היה לנו סגל יותר מדי טוב מכדי שדבר כזה יקרה לנו.
עצם העובדה, ששלושה מאמנים התחלפו במהלך העונה, השפיעה על השחקנים?
ברור שזה לא קל לשחק תחת שלושה מאמנים, מכיוון שברגע שאתה מתרגל לשיטות של מאמן אחד, מגיע מאמן שני. זה לא דבר נעים לאף אחד, אבל זה כנראה האופי של המקצוע הזה.
איך אתה מסכם את העונה ברמה האישית?
היו לי המון משחקים טובים, אם כי ברמה הקבוצתית, זה לא תמיד עזר לנו. ברמה האישית, אני תמיד מצפה מעצמי ליותר.
מה יהיה בעונה הבאה?
המטרה היא לבנות סגל חזק ככל האפשר, כדי שנוכל לחזור לפלייאוף העליון. אם נפגע “בול” בשחקני הרכש, אני משוכנע שנצליח במטרות שלנו. הכל תלוי בשאלה, איך ייראה הסגל בסופו של דבר.
תסיים את הקריירה בהפועל חיפה?
חד משמעית כן. אני לא רואה סיבה שזה לא יקרה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments