י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“בגלל שאין ממשלה, אנו לא יכולים לבנות 8 גני ילדים”

כך מגלה ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, שמוסיף כי נכון להיום, אין פיתרון לילדים שאמורים להיקלט בגני הילדים של העירייה, בפתיחת שנת הלימודים בספטמבר 2020

מאמין גדול בחינוך החברתי ערכי. חיים צורי, ראש העיר קריית מוצקין. צילום: יח"צ
Thursday March 5, 2020
בן מרדכי

מערכת הבחירות השלישית שהתקיימה תוך שנה, גורמת לבעיות קשות עבור הרשויות המקומיות, כאשר תוכניות פיתוח שכבר אושרו, אינן מתוקצבות, בהיעדר ממשלה מתפקדת, ואי אפשר להוציא אותן אל הפועל. הדבר חמור במיוחד, כאשר מדובר במוסדות חינוך, שאמורים להיות מוכנים עד פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר 2020, אלא שהדבר לא קורה בפועל.

בקרית מוצקין, שקלטה אלפי משפחות חדשות בשנה האחרונה, אישר משרד החינוך בניית 8 גנים חדשים, אלא שנכון לעכשיו, אין הרשאה תקציבית להתחיל בבנייתם. ראש העיר, חיים צורי, מגלה בריאיון ל”חדשות הקריות”, כי הוא עומד בפני בעייה קשה ביותר. “בניית הגנים אושרה כבר מזמן ע”י משרד החינוך, כחלק מהפרוגרמה לבניית מוסדות חינוך בשכונת ‘משכנות אמנים’, אך בגלל שיש ממשלת מעבר והתקציב טרם אושר, משרד האוצר לא מעביר את התקציבים הדרושים, ולכן אנו לא יכולים להתחיל בבנייה”, מסביר צורי.

האם העירייה יכולה להתחיל לבנות מתקציבה את הגנים, ולאחר מכן להתחשבן עם האוצר?

חד משמעית לא, אין אופציה כזו. אם נתחיל לבנות, לא נקבל אגורה שחוקה ממשרד החינוך. כדי לבנות את הגנים, אנו חייבים שתהיה לנו הרשאה תקציבית, וזה דבר שלצערי עדיין לא קיבלנו.

כמה זמן תוכלו להמתין?

אני מקווה שתוך מספר שבועות נדע מה קורה לגביי מתן ההרשאה התקציבית, ונוכל להיערך בהתאם.

חשבת על שימוש בקרוואנים, כתחליף לגני ילדים?

איני רוצה לחשוב על אפשרות כזו. אני ממשיך לעבוד מול משרדי הממשלה, מתוך תקווה שנקבל הרשאה ונוכל להתחיל בבנייה. חשוב לי להדגיש, שאנו לא לבד במאבק הזה, ויחד איתנו נמצאות רשויות מקומיות נוספות. אנחנו דופקים על שולחנות ופונים לכל כתובת אפשרית, אבל בינתיים זה לא עוזר.

מה תעשה ב-1 בספטמבר, אם עד אז לא תושלם בניית הגנים?

טרם החלטתי מה לעשות בעניין זה. מי שאחראי למצב וצריך לתת את התשובות על כך, הוא משרד החינוך. זו חובתו לבנות את הגנים הללו, והוא זה שצריך לתת את התשובות, גם לנו וגם להורים.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments