י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

בוטלו אירועי המימונה וחגיגות יום העצמאות בקרית מוצקין

בנוסף בוטלו אירועי יום השואה ויום הזיכרון לחללי צה״ל. כך מגלה ראש העירייה, חיים צורי, בעקבות משבר הקורונה. במקביל ביקש צורי, להעניק הנחה של 50% בארנונה לעסקים קטנים, שנפגעו מהמשבר

מאמין גדול בחינוך החברתי ערכי. חיים צורי, ראש העיר קריית מוצקין. צילום: יח"צ
Tuesday April 7, 2020
בן מרדכי

מה שנראה בתחילה כמו עוד התפרצות של שפעת עונתית, שתעסיק בעיקר את תושבי סין, הפך עד מהרה למגיפה עולמית ולהתפשטות מחלת הקורונה כמעט בכל מדינות העולם. בעקבות המצב, נפח הפעילות של העסקים ברשויות המקומיות, בעיקר אלו הקטנים, ירד משמעותית, וחלקם אף נמצאים על סף פשיטת רגל. בעקבות זאת שלח ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, מכתב לשר הפנים, אריה דרעי, בו ביקש להעניק הנחה של 50% לעסקים קטנים, שנפגעו קשות מהמצב. “אנשים לא יוצאים מהבתים, לא הולכים לשתות קפה, לא אוכלים במסעדות, ועסקים פושטים את הרגל״.

כמו כן גילה ראש העיר, כי ביטל את אירועי יום השואה, אירועי יום הזיכרון לחללי צהל, אירועי המימונה וחגיגות יום העצמאות. “התייעצתי בנושא עם הרופא המחוזי של משרד הבריאות, פרופ’ שמואל רישפון, שאמר לי: ‘מה שאינו עניין של חיים או מוות, תבטל’. וזה מה שהינחה אותי. חגיגות זה דבר טוב, אבל לא על חשבון בריאות הציבור.

אינך חושב, שמדובר בהיסטריה שיצאה מפרופורציות?

אני סבור, שיש הנחיות לא ברורות, שמבלבלות את הציבור וגורמות לפאניקה. באחד המקרים, ניתנה הוראה, כי מי שחזר אחרי השעה 08:00 מפולין, צריך להיות בבידוד. אחת הנשים, שחזרה מפולין לפני שעה זו, ביקשה להכניס את בתה לגן הילדים, וההורים עשו בלגאן וסירבו להביא לשם את ילדיהם. במקרה אחר, הוחלט שלא יהיו התכנסויות של יותר מ-5,000 אנשים, דבר שגרם לי לפרוץ בצחוק. אחר כך דיברו על 2,000 אנשים, בהמשך הורידו את זה ל-100 אנשים, ואחר כך ל-8 אנשים, וגם זה הצחיק אותי. הרי צריך שיהיה רק חולה אחד שידביק את כולם, אז מה ההגבלה המינימלית הזו? בסין יודעים לכפות עוצר והצליחו לעצור את המגיפה. אצלנו, אדם שחזר מחו”ל וצריך להיות בבידוד, הולך לשתות בירה בפאב ויכול להדביק עשרות אנשים. זה לא רציני, ואני מקווה שמשרד הבריאות יטיל סנקציות קשות אף יותר.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments