באחרונה הודיע מינהל התיכנון שבמשרד האוצר, על כוונתו לסלול כביש של ארבעה נתיבים לאורך טיילת הגדורה בקרית ביאליק, דבר ש”הקפיץ” את ראש העיר, אלי דוקורסקי. “בימי כהונתי לא ייסלל כביש של 4 נתיבים לאורך טיילת שמעון פרס (טיילת הגדורה)”, הוא מדגיש. “מדובר בחלופה שהוגשה ע”י חברת ‘יפה נוף’, והודעתי להם, שאני מתנגד נחרצות לתוכנית הזו. אנו, בעיריית קרית ביאליק, היינו הראשונים שנאבקנו בעבר נגד סלילת כביש עוקף קריות, ולא אתן לאף אחד להכניס את סלילת הכביש לתוואי הקודם שלו, בדלת האחורית. אני משוכנע, שתוכנית כזו לא תצא לפועל, מכיוון שהיתר בנייה לא יכול לצאת ללא שיתוף פעולה עם העירייה וחתימה של ראש הרשות. בנוסף, עדיין לא התחלנו לתכנן את השכונה החדשה שתוקם מזרחית לנחל גדורה, ואיני מעוניין שאופייה של השכונה ייגזר מתוואי הכביש אותו מתכוונים לסלול”.
באחרונה שלחת מכתב לבכירי המשרד להגנת הסביבה, בו דרשת שלא להגדיל את היתרי הפליטה במפרץ חיפה. מה עומד מאחורי בקשתך?
הובא לידיעתי, כי בתי הזיקוק וחברת ‘פז שמנים’, מבקשים להגדיל את היתר פליטת המזהמים, דבר שעלול לפגוע באיכות האוויר באיזור. תיקוני ההיתר המבוקשים אינם עולים בקנה אחד עם החלטת הממשלה לצמצם את זיהום האוויר ואת התחלואה הנגזרת ממנה במפרץ חיפה. הגשתי את התנגדותי, ואני משוכנע, שהמשרד להגנת הסביבה יסכל את הבקשה להגדלת ההיתר.
באחרונה מונית ליו”ר קרן “שלם”. במה מדובר?
מדובר בקרן שהוקמה ע”י המרכז לשילטון מקומי, בשיתוף משרד העבודה והרווחה, במטרה לפתח את השירותים לאנשים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית ברחבי המדינה. זהו תחום שמרתק אותי מאז שעבדתי בחברת “המשקם”, ואני שמח שיו”ר המרכז לשילטון מקומי, חיים ביבס, מינה אותי לתפקיד. בין השאר פועלת הקרן להקמת בתי דיור מוגן ומעונות יום שיקומיים עבור אוכלוסייה זו, כמו גם סיוע במענקים, ייעוץ וחשיבה לקידום איכות החיים בקהילה עבור האנשים הללו, וכן סיוע בהפקות אמנותיות ופעילויות הסברה. אני עושה את התפקיד בהתנדבות מלאה ומתוך תחושת שליחות עמוקה.