כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

בית המשפט אסר על גרושה להעביר את בתה לבית המאהב בצפון

השופטים דחו את תביעת האם, שדרשה לבטל את המשמורת המשותפת עם בעלה לשעבר ולהעביר את הילדה אליה, למשמורת בלעדית, יחד עם בעלה השני, עימו בגדה בבעל הראשון

לב: משמורת שוויונית ומשותפת
Tuesday April 7, 2020
אבי שני

גירושין יכולים להיות דבר מאוד לא נעים, בעיקר כאשר ישנם ילדים משותפים. דבר זה למדה על בשרה אישה גרושה בשנות ה-40 לחייה, שביקשה לקבל משמורת בלעדית על בתה, אותה רצתה להעביר לביתו של בן זוגה החדש, הרחק מהאב. בפסיקה שקבע באחרונה, החליט בית בית המשפט לענייני משפחה, לדחות את תביעתה של האם.

עו”ד עינבר לב, המייצגת את אבי הילדה, טענה בבית המשפט, כי לאחר שנים ארוכות של נישואין, גילה כי אישתו מנהלת רומן מאחורי גבו. לאחר שעומתה עם העובדות והודתה בניהול הרומן, ביקשה האישה להתגרש מבעלה. השניים חתמו על הסכם גירושין, במסגרתו נקבע, כי המשמורת על בתם תהיה שוויונית ומשותפת, וכי על האם ובתה להתגורר במרחק שלא יעלה על 20 ק”מ מהמוסד החינוכי בו התחנכה הבת באותה עת. מיד לאחר הגירושין, עברה האישה להתגורר עם המאהב, ולימים נישאה לו. האישה ובעלה הטרי עברו לא פחות מארבע דירות שונות תוך שנתיים, ואז החליטו לעבור לאיזור הצפון. בעקבות זאת, הגישה האם תביעה לבית המשפט לענייני משפחה, כדי לבטל את המשמורת המשותפת ולאפשר לה להתגורר עם בתה בצפון.

לטענת עו”ד לב, ביקשה האישה לנתק את האב מבתו, דבר שאסור שיקרה. “השינויים אותם מבקשת האישה לעשות בהסכם הגירושין, דורסים ברגל גסה כל הסכמה שנחתמה בהסכם זה, שבקושי יבשה עליו הדיו. שינויים אלו עלולים לפגוע קשות בשלומה של הקטינה”, טענה עורכת הדין בשם האב.

באחרונה דחה בית המשפט את תביעת האם, תוך שאסר עליה לעבור עם בתה לצפון. “המשמורת המשותפת נותרה על כנה, ובכך תזכה הקטינה לגדול לצד שני הוריה, באופן שוויוני, דבר אשר עשוי לתרום רבות ליציבות בחייה”, הסבירו השופטים בקביעתם.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments