כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

בצל האיומים על שופטים, גנץ ביקר במשרד המשפטים

משרד המשפטים הוא המשענת של הדמוקרטיה הישראלית כולה. בני גנץ. צילום: טל עוז / משרד הביטחון
Monday June 15, 2020

ההסתה ההולכת וגוברת נגד מערכת המשפט ומכתבי האיומים שקיבלה שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, הניעו את ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, לערוך אתמול סיור מקצועי ראשון, במשרד המשפטים ביחד עם שר המשפטים, אבי ניסנקורן. גנץ וניסנקורן סיירו במשרד ונפגשו עם בכירי המשרד ובהם היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, ומ.מ המנכ”ל, סיגל יעקבי. 

בני גנץ בסיור במשרד המשפטים. צילום: טל עוז / משרד הביטחון

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, התייחס בדבריו למכתב האיומים על שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון ואמר: “היום נחשפנו למכתב איום שהופנה לשופטת בבית המשפט העליון. אני יודע שחלק מהנוכחים כאן בחדר הסתובבו או מסתובבים עדיין עם אבטחה. האווירה העכורה הזו וההתלהמות כלפי שומרי הסף ואנשי החוק במדינת ישראל מסוכנת לחברה שלנו. אני מגנה אותה בכל תוקף ואני אפעל בכל כוחי בכדי לגדוע אותה. שר המשפטים ניסנקורן, כל חבריי ואנוכי, נעמוד כחומה בצורה בכדי שאתם, השופטים וכל עובדי הציבור בישראל תוכלו למלא את תפקידכם ללא מורא וללא משוא פנים”.

 

צילום: טל עוז / משרד הביטחון

עוד הוסיף גנץ: “בחרתי להגיע לכאן, משום שמשרד המשפטים הוא המשענת של הדמוקרטיה הישראלית כולה. באתי להביע בפניכם את הערכתי ותמיכתי הבלתי מסויגת במערכת אכיפת החוק כולה. אתם שליחי ציבור ישרים העושים מלאכתם נאמנה, ואנחנו נשמור על המערכת עצמאית ומתפקדת בלי שום פשרות. גם במשרד המשפטים ובכל מערכת אכיפת החוק יש מה לשפר. מבחינתי אני אומר כן לביקורת עניינית ולא לביקורת הרסנית. מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל הגיעה ב-72 שנות קיומה להישגים חסרי תקדים. חוות הדעת שלכם מגינות על חיילי צה”ל ועלינו הפוליטיקאים, שומרות על זכויות האדם, ומאפשרות למחוקקים ולשרים לממש את יעדיהם בדרך הישר, תוך הקפדה על לשון החוק ורוחו והימנעות משחיתות ציבורית”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments