כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

בתקופת הקורונה גדלה אלימות כלפי נשים, גם בקרית ביאליק

Monday June 22, 2020

הסגר והתיסכול בעת תקופה הקורונה, גרמו לעלייה של כ-16% במספר מקרי האלימות כלפי נשים בכל הארץ, ובכלל זה בקרית ביאליק. כך טוענת חברת מועצת עיריית קרית ביאליק, ענת וורמברנד, המכהנת כיו”ר מועצת הנשים העירונית.

חברת המועצה וורמברנד: “בתקופת הקורונה, קיבלנו במוקד העירוני 7000 שיחות, כ-400 מידי יום, וחלקם נגעו לאלימות בתוך המשפחה. העובדים הסוציאליים קיבלו תידרוך מיוחד כדי להתמודד עם מצבים של אלימות במשפחה ולהעניק מיצוי זכויות לנשים במצוקה. בתקופה הזו אימהות יחידניות החזירו לדירותיהם בלית ברירה בעלים אלימים, כי קשה היה להיות לבד. גם זוגות לפני גירושים החליטו לחזור לחיות ביחד. הרגשנו עלייה חדה במספר הפניות בנושא אלימות כלפי נשים. בכל הארץ נרצחו עד הקורונה 11 נשים, ומאז פרוץ המגיפה עוד 6 נשים. 17 נשים ואנחנו במחצית השנה בלבד. אין ספק, שבשל התיסכול מהמגיפה, מהישיבה בבית, מההוצאה של עובדים רבים לחל”ת, גברה תופעת האלימות כלפיי נשים. לצערי, למרות המצב הקשה, נושא האלימות כלפי נשים נמצא בתחתית סדר העדיפויות של הממשלה”.

לדברי חברת המועצה, בספטמבר תתחיל לפעול יחידת המשטרה המיוחדת שאמורה לטפל בנושא אלימות בתוך משפחה אבל זה עדיין לא מספיק. “הממשלה החליטה על תקציב של 250 מיליון שקלים למיגור תופעת האלימות. זה היה כבר בשנת 2017, אבל עד היום התקציב הזה לא הועבר”, ציינה חברת המועצה. 

וורמברנד ציינה עוד, כי בקרית ביאליק נעשה מאמץ מיוחד לתת פיתרונות לנשים במצוקה, להנגיש עבורן מידע חיוני, ולדבריה ניתנו פיתרונות לנשים שנקלעו למצוקה ופנו לעירייה. עם זאת, גם בקרית ביאליק הורגשה עלייה במספר הפניות בתקופת הקורונה. “יש לנו גיבוי מראש העיר, אלי דוקורסקי, ואנחנו עושים ככל שאנו יכולים. אבל הבעיה הזו צריכה להיות בראש סדר עדיפות לאומית, של הממשלה ועד שזה לא יקרה, לא נראה שינוי מהותי”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments