י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

גיא חיימוב: תחילת הסוף במכבי חיפה

להחלטתו של המאמן מרקו בלבול, לפתוח בהרכב עם השוער ג'וש כהן על חשבונו של גיא חיימוב, במשחק מול הפועל כפר סבא, יש ככל הנראה משמעות מעבר למשחק עצמו. בקבוצה מתחילים לראות בכהן את שוער העתיד של הירוקים ואף אחד לא ייפול מהכיסא, אם חיימוב ימצא עצמו בקבוצה אחרת כבר בחלון ההעברות הקרוב, בחודש ינואר

חיימוב: כגודל הציפיות כך גודל האכזבות. מסיים חוזה בסיום העונה, אך ייתכן שיעזוב כבר בחלון ההעברות הקרוב, בחודש ינואר (צילום: האתר הרשמי)
Thursday October 31, 2019
אבי שני

האם גיא חיימוב נמצא בסוף דרכו במכבי חיפה? שאלה זו מעסיקה בימים הללו רבים מאוהדי הקבוצה, כמו גם את אנשי הצוות המקצועי, שמצד אחד ראו את חיימוב טועה בכדור פשוט ומאבד שתי נקודות יקרות במשחק מול בני יהודה, ומנגד ראו את המחליף, ג’וש כהן, שהפך תוך פרק זמן קצר לחביב הקהל, במופע שוערות טוב.
חיימוב הגיע למכבי חיפה כ”מושיע”, שוער נבחרת שאמור היה להשרות ביטחון בהגנה הרעועה של הירוקים, שסיפקה בשנים האחרונות בעיקר מופעים מזוויעים. בקבוצה בנו על כך, שחיימוב יביא נקודות לקבוצה, אבל כגודל הציפיות כך גודל האכזבות. בשנה שעברה, שהיתה בינונית מינוס מבחינת הירוקים, חיימוב לא הראה יכולות יוצאות דופן וגם סיפק כמה וכמה טעויות מביכות, אבל האוהדים לא ראו בו אשם עיקרי במצב הקבוצה. האצבעות המאשימות הופנו כלפיי הבלם רמי גרשון.
העונה מכבי חיפה שוב שינתה את פניה, שחקנים חדשים הגיעו ועד כה הקבוצה השיגה את התוצאות הטובות ביותר שלה בעשור האחרון. היא צמודה למכבי תל אביב והפועל באר שבע בראש הטבלה, והיא נמצאת חזק במירוץ האליפות, מצב שבעונות קודמות נחשב לדימיוני.
אבל ההצלחה לא הובילה לשקט בקרב הירוקים. כבר במשחק ההפסד למכבי תל אביב, חיימוב עמד במרכז העניינים, כאשר לא הוחלף לאחר שקיבל מכה בראש וזמן קצר לאחר מכן ספג שער, שבהמשך הפך לשער הניצחון. עיקר הביקורת הייתה כלפיי בלבול, שנראה מבולבל ולא ידע מה לעשות. האוהדים לא אהבו את העובדה, שחיימוב סימן שהכל בסדר והוא יכול להמשיך, לאחר שקיבל את המכה. השיא הגיע במשחק מול בני יהודה: בדקה ה-83 כאשר הירוקים בעמדת ניצחון, השוער לא הצליח להדוף את בעיטתו הפשוטה של מתיאה ליואיץ’, וספג שער. בעקבות הטעות הקשה, הקבוצה איבדה שתי נקודות יקרות. הקהל באיצטדיון סמי עופר לא נשאר אדיש וקרא בוז לעברו של השוער, שלקח קשה את הטעות הקשה.
העליהום על חיימוב נמשך ברשתות החברתיות וחלק גדול מהאוהדים הודיעו, כי הם לא רוצים לראות יותר את חיימוב בשער. בלבול, כבלבול, לא בדיוק ידע מה לעשות. אנשי הקבוצה ביקשו מהאוהדים להפסיק את המסע נגד חיימוב, ונתנו לכאורה, גב לשוער הראשון. אבל אז הגיעה מסיבת העיתונאים השבועית והמאמן מרקו בלבול סיפק ציטוט שלא השתמע לשתי פנים. “לא הצהרתי אף פעם שחיימוב הוא השוער הראשון”, אמר בלבול, לאחר הלחץ האדיר של האוהדים, ולבסוף נתן את אפודת השוער הראשון לכהן.
השאלה המרכזית אחרי המשחק מול כפר סבא היא, מה הלאה. חיימוב, בן 33, נראה בהחלט מעבר לשיא. יש לו חוזה בקבוצה עד תום עונת 2019-2020, אבל בקבוצה כבר נשמעו גורמים שטענו, כי ייתכן שהוא ימצא קבוצה חדשה כבר בחודש ינואר. בדרך זו, טוענים אותם גורמים, האגודה תחסוך את המשכורת הגבוהה שלו וייתכן שתקבל גם דמי העברה. מי זוכר היום, כשרוצים לסיים את פרק חיימוב במכבי חיפה, את הופעת הבכורה שלו במועדון, בדרבי מול הפועל חיפה, בחצי גמר גביע הטוטו, משחק בו הדף שני פנדלים בבעיטות ההכרעה.
ג’וש כהן נחשב כבר עתה לשוער העתיד של המועדון. אחרי המשחק בכפר סבא, צוטטו שחקנים מהקבוצה, באתר “ONE”: “ג’וש נתן שקט להגנה במשחקו השקט והבטוח. בעשר הדקות הראשונות הוא מנע מבוכה כאשר כפ”ס ניסתה לכבוש”.
כהן, בן 27, שיחק בליגת הקולג’ים בארצות הברית, בקבוצת הכדורגל של אוניברסיטת קליפורניה. בהמשך שיחק בכמה קבוצות בליגה השניה בארה”ב. בחודש יולי 2019 סיכם לשנתיים במכבי חיפה, וירוויח 120 אלף דולר לעונה. ההופעה הראשונה שלו בקבוצה היתה באותו משחק מול מכבי תל אביב, בו חיימוב נפגע.
מילה אחרונה לאוהדים. חלקם לא אהבו את השריקות נגד חיימוב, אבל בשורה התחתונה, רוב המגיבים ברשתות החברתיות, הביעו סיפוק מהחלפתו בכהן. סיכם את המצב האוהד שהזדהה בשם אבי, באתר “ONE”, שכתב על החילוף בעמדת השוער: “חיימוב נותן לקבוצה השניה מוטיבציה. כל כדור שהוא לוקח, כאילו הציל 100 אחוז שער, המון פוזה. שוער צריך לתת רוגע להגנה. עצירות שקטות מורידות את האוויר לקבוצה השניה, היציאות שלו מפחידות. כהן באמת נראה רגוע, לא לחוץ ובעיקר לא מלחיץ”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments