כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

גניבת השנה או פלופ נוסף?

עם החתמתו במכבי חיפה, בקיץ החולף, מיהרו כלי התקשורת להשוות בין הקשר האחורי ז'יאנדו פוקס, ובין קשר צ'לסי ונבחרת צרפת, אנגולו קאנטה, תוך הכתרתו כ"גניבת השנה". אלא שפוקס כמעט ולא זכה עד כה לדקות משחק במדי הירוקים, ואף אחד לא יופתע אם הקמרוני הצעיר ישוב בחלון ההעברות בחודש ינואר, לאלאבס הספרדית

פוקס: למרות ששיחק בנבחרות הצעירות של צרפת, זומן לנבחרת הבוגרת של קמרון ונרכש ע"י אלאבס הספרדית, מרקו בלבול כמעט שאינו נותן לו דקות משחק. במועדון טוענים, שהרכב מנצח לא מחליפים, אך לא ברור מדוע הוא לא מקבל צ'אנס ומתייבש על הספסל (צילום: האתר הרשמי)
Sunday December 1, 2019
בן מרדכי

כותרות מפוצצות ליוו את החתמתו במכבי חיפה, של הקשר הקמרוני ז’יאנדו פוקס, שעפ”י התוכניות, היה אמור להחליף את בן ארצו ג’ורג’ מנדז’ק. באמצעי התקשורת מיהרו לציין בהתלהבות, כי מדובר ב”גניבת השנה”, וכי פוקס הינו שחקן אלאבס הספרדית, ששיחק בעבר בנבחרות הצעירות של צרפת וזומן לנבחרת הבוגרת של קמרון. אלא שכותרות לחוד ומציאות לחוד. למרות שהובא ככישרון גדול, פוקס מתייבש על הספסל, כאשר עד כה נטע לביא מועדף על פניו, והטלנט הקמרוני שותף ב-3 משחקים בלבד, ובסך הכל ב-45 דקות יחד.
כאשר פוקס חתם בשורות הירוקים, מיהרו הכותרות להשוות אותו לקשר האחורי של צ’לסי ונבחרת צרפת, אנגולו קאנטה. באתר “ספורט 1” ערכו עליו כתבה נרחבת, בה צוין: “פוקס נייד מאוד, מחלץ המון כדורים, מכסה שטחים נרחבים, עוצר התקפות מתפרצות ואוהב גם לבנות התקפות ולשלוח כדורים חכמים קדימה. מובן שאי אפשר להשוות אותו לקאנטה או למקללה מבחינת הרמה הנוכחית, אבל הוא מזכיר אותם בסיגנון. אפשר לסמוך עליו, והעובדה שלא הלך לאיבוד בתקופות קשות מאוד מבחינת המועדון, עומדת לזכותו. על הנייר, מדובר בבינגו. פוקס עונה על הפרופיל של שחקן שחסר בקישור המרכזי של מכבי חיפה, ובהתחשב בעלות ההשאלה הנמוכה, מדובר בהזדמנות מקצועית ועסקית נדירה, כמעט ללא סיכון. אי אפשר לבקש יותר מכך”.
אלא שכגודל הציפיות, כך גודל האכזבה, ועד כה פוקס מתקשה להשתלב במערכת של מכבי חיפה. אם במועדון כבר הביאו שחקן רכש עם פוטנציאל כה גבוה, לא ברור מדוע הוא כמעט ולא זוכה לקבל דקות משחק.
בקבוצה הספרדית אלאבס, ממנה הושאל הקמרוני, עוקבים בדאגה אחר חוסר ההשתלבות של פוקס בשורות הירוקים. המטרה בקבוצה הספרדית היתה שהקשר בן ה-22 יצבור דקות משחק בליגה הישראלית ויתחשל, לפני שיחזור למאבקים הקשים באחת הליגות הטובות ביבשת. אלא שבפועל נראה, שזה לא קורה והספרדים אובדי עיצות. בכלי התקשורת פורסם, כי נציגי הקבוצה הספרדית צפויים לשוחח עם אנשי חיפה לקראת מועד ההעברות בחודש ינואר, במטרה להבין מהו מעמדו של השחקן אצל מרקו בלבול. אם פוקס לא יקבל דקות משחק משמעותיות, לא מן הנמנע שתיבחן האופציה שישוב לספרד כבר בחודש הבא.
פוקס, יליד קמרון, הצטרף בשנת 2014 לקבוצת המילואים של סושו מהליגה הצרפתית. בעונת 2016/2015, בגיל 19 בלבד, הפך לשחקן הרכב בקבוצה הצרפתית, תוך שרשם 24 הופעות באותה עונה. ב-29 בנובמבר 2016 הבקיע את שער הבכורה שלו בקריירה, בתיקו 1:1 נגד בורק-אן-ברס. בקיץ 2019 חתם ל-4 עונות בדפורטיבו אלאבס הספרדית, אלא שכמעט ולא קיבל שם הזדמנויות והושאל למכבי חיפה. את הופעת הבכורה שלו בירוקים רשם בניצחון 0:3 על מכבי נתניה, במסגרת ליגת העל. פוקס שיחק בנבחרות הצעירות של צרפת ואף היה שותף לזכייתה של נבחרת הנוער באליפות אירופה עד גיל 19. לפני כשנה זומן לנבחרת הבוגרת של קמרון, בשורותיה שותף במשחק אחד, נגד ברזיל, בהפסד 1:0.
במכבי חיפה מודעים למצבו העדין של הקשר הצעיר, וגורם במועדון הסביר, כי בינתיים הקבוצה רצה מצוין, ו”הרכב מנצח לא מחליפים”. “נכון לעכשיו, נטע לביא ויובל אשכנזי זוכים לקרדיט אצל מרקו בלבול, אך דברים רבים עוד יכולים להשתנות”, אמר אותו גורם.
ומה אומרים אוהדי הקבוצה? רוב האוהדים שהביעו את דעתם ברשתות החברתיות, משוכנעים ששחקן ברמתו של פוקס, צריך לקבל הזדמנות להוכיח את עצמו. אוהד בשם ברי כתב באתר “ספורט 1”: “נטע לביא שחקן נשמה, אבל פוקס חזק יותר. לדעתי צריך לנסות אותו, אפשר רק להרוויח מכך. אין פרות קדושות בהרכב”. אוהד נוסף תמך, ברוח הימים הללו, ברוטציה: “פוקס טוב יותר מלביא ואשכנזי, כמו שסנסבורי טוב יותר מארד וחבשי. צריך לתת לו לשחק קבוע ולעשות רוטציה בין לביא ואשכנזי, בדיוק כמו הרוטציה בין ארד וחבשי לצד סנסבורי”.
נכון להיום, עתידו של פוקס בקבוצה לוט בערפל. רק אם יקבל סיכוי אמיתי להוכיח את עצמו, ניתן יהיה לדעת אם מדובר ביהלום, או שמא זו עוד החתמה תמוהה של הירוקים. את הסוגיה הזו, יצטרך המועדון לברר עד חלון ההעברות בינואר, בטרם יארוז הקמרוני את המזוודות ויתעופף בחזרה לספרד.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments