כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

גנץ בצפון: נדרש לפעול ליישום תוכנית מיגון הצפון

צילום: אריק חרמוני, משרד הביטחון
Wednesday June 3, 2020

פורום קו העימות אירח השבוע, במועצה האיזורית מבואות החרמון, את ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, רא”ל במיל’ בני גנץ, השר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, ואלוף פיקוד הצפון, אמיר ברעם, לישיבת עבודה ראשונה עם כניסתם לתפקיד, יחד עם כלל ראשי הרשויות בפורום ובעלי התפקידים במשרד הביטחון ובצה”ל.

צילום: אריק חרמוני, משרד הביטחון

רה״מ החליפי ושר הביטחון גנץ, אמר במפגש: ״שמחתי להיפגש עם ההנהגה המקומית של יישובי קו העימות, אנשים טובים שאני מכיר מזה שנים רבות. מדובר בהנהגה אחראית, יציבה שמביאה לפיתוח מרשים של היישובים. אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת, ואני מתכוון לעשות את כל מה שאפשר בכדי להמשיך את תנופת הפיתוח ולאפשר לתושבי הצפון לחיות בשקט וברווחה. מבחינתי, ההנחיה לדרגים המקצועיים היא, שאנחנו צריכים לרדוף אחרי המנהיגות המקומית, ולא היא אחרינו בכדי לנסות ולסייע לתושבים”.

משה דוידוביץ, ראש המועצה האיזורית מטה אשר ויו”ר פורום קו העימות: “שמח מאוד שמיד עם כניסתם למשרד הביטחון, ראו לנכון השרים ובעלי התפקידים להגיע למיפגש ראשי רשויות פורום קו העימות. ביטחון תושבי הצפון הוא קריטי לחוסנה של מדינת ישראל. לאחר תקופה ארוכה של עיכובים וחוסר תיפקוד המערכת בשל הבחירות החוזרות, זהו הזמן לפעול בנחישות לטיפול בסוגיות הבוערות שעל סדר היום, ובראשן תכנית מיגון הצפון שאושרה כבר ב-2018 ועדיין אנו נאלצים להיאבק על העברת תקציבים לביצועה בשטח, כמו הארכת הוראת השעה ותיקון חוק הטבות המס אשר יטפל בפגיעה החמורה בתושבי הצפון השומרים בנוכחותם על גבול הצפון. הנושאים שהועלו על ידינו זכו להתייחסות הולמת ומחוייבות לקידומם בטווח המיידי”.

בני בן-מובחר, יו”ר אשכול רשויות גליל מזרחי וראש מועצה איזורית מבואות החרמון, אשר אירח את מפגש פורום קו העימות אמר לשר הביטחון ח”כ בני גנץ ולשר במשרד הביטחון ח”כ מיכאל ביטון: “יש לכם תפקיד חשוב בתקופה רגישה ואנו, ראשי הרשויות, מאמינים בכם שתובילו, תנהיגו ותיקחו אחריות על ביטחונם של תושבי הצפון. יישובי הצפון שבעים מהבטחות ומתכניות שלא מומשו. אנו מצפים שמשרד הביטחון ידאג לכל הקשור לביטחון כדי שאנו, ראשי הרשויות נתפנה לעסוק בהיבטים האזרחיים של פיתוח כלכלי, שיפור איכות החיים, קידום הבריאות, התחבורה והחינוך לרווחת התושבים. כפי שהצהרתם: בואו נשים יחד את המדינה לפני הכל ונפעל למען התושבים”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments