סכסוך בשחקים: בעקבות בקשת חברת “אייר חיפה”, להרחיב את שעות הפעילות שלה בנמל התעופה חיפה, עקב הרחבת היקף הטיסות לפאפוס בקפריסין, דרש ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, התחייבות חד משמעית, כי מטוסי “אייר חיפה” לא יעברו מעל השטח הבנוי של העיר, אלא יטוסו במסלול העובר מעל הים.
דוקורסקי הביע את עמדתו, בפנייה רשמית למנכ”ל משרד התחבורה, וציין, כי כל שינוי במסלולי הטיסה, עלול ליצור מפגעי רעש משמעותיים ופגיעה באיכות חייהם של תושבי העיר. בנוסף, הדגיש ראש העיר, את ההשלכות הסביבתיות של נתיבי טיסה, שיחצו איזורים מאוכלסים ואת הצורך לוודא, כי השיקולים הסביבתיים והבריאותיים של התושבים, עומדים בראש סדר העדיפויות.
הגדלת כמות הטיסות ללרנקה ופאפוס בקפריסין, במקביל לטיסות לאתונה, הדליקו אצל דוקורסקי נורה אדומה. “אייר חיפה”, צילום: ויקיפדיה, לפי ס’ 27א’ לזכויות יוצרים.
בעקבות פנייתו, צפוי להתקיים דיון מעמיק בלשכת ראש העיר, בהשתתפות נציגי משרד התחבורה וגורמי איכות הסביבה, במטרה להבטיח כי פעילות נמל התעופה חיפה, תיעשה תוך התחשבות מלאה בתושבי קריית ביאליק וברווחתם.
דוקורסקי: “לא נאפשר מצב, שבו תושבי קריית ביאליק, יסבלו מרעש בלתי פוסק ופגיעה סביבתית, בשל שינויים בפעילות שדה התעופה. אנו דורשים פתרון ברור והתחייבות חד-משמעית, כי מסלולי הטיסה יעברו מעל הים בלבד. עיריית קריית ביאליק, תמשיך לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות, ותפעל בכל האמצעים כדי להבטיח שהתושבים לא ייפגעו”.