י"ט תמוז התשפ"ד, 25/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

האישה הסכימה לוותר על הדירה לטובת יצירת אמנות

שני בני זוג עשירים סיכמו כמעט את כל הפרטים על חלוקת הנכסים במסגרת הסכם הגירושין, אלא שאז נשארה מחלוקת אחת אחרונה, סביב שתי יצירות אמנות, המונעת מהם להגיע להסכם

הבעל החליט לקחת את כספי המתנות ולהפקיד בחשבון של הוריו. עו"ד שרין סולן. צילום: אולגה סולן
Wednesday December 4, 2019
אבי

מזה מספר חודשים מתווכחים שני בני זוג לשעבר בלהט, במסגרת הליך גירושין, על ערכן הכספי של שתי יצירות אמנות, והאם יצירה של האמן יוסל ברגנר, שווה יותר כסף מיצירה של מנשה קדישמן. במהלך הליך הגירושין, אף הסכימה האישה לוותר על דירה יוקרתית, לטובת יצירה של ברגנר. למרות שלבני הזוג ישנם מיליוני שקלים בחשבון הבנק ונכסים רבים בארץ ובמזרח אירופה, יצירות האמנות הללו הן שמפרידות ביניהם ובין הסכם הגירושין.
ראשיתה של הדרמה הפיקנטית הזו לפני כשנה וחצי, אז גוללה האישה, באמצעות עו”ד שרין סולן, סיפור ממנו עולה, כי לאחר 20 שנות נישואין, גילתה שבעלה מנהל חיים כפולים, תוך שרכש בית בקרואטיה, בו התגורר עם אישה אחרת במשך כמחצית השנה. יצויין, כי לבני הזוג שלושה ילדים משותפים.
לאחר שגילתה על דבר המאהבת, ביקשה האישה להתגרש מבעלה. במסגרת הסכם הגירושין, הוחלט על הסדרי ראיה לשלושת הילדים, כולם מתחת לגיל 18, ואף סוכם גובה המזונות אותו אמורה האישה לקבל. בני הזוג הסכימו גם על חלוקת נכסים, כאשר האישה ויתרה מראש על שבעה נכסים במזרח אירופה שבבעלות הבעל וקיבלה בארץ את הווילה היוקרתית בה התגוררו, ובנוסף דירת יוקרה אחת מתוך שתיים בתל אביב.
אלא שאז הגיע הדיון על יצירות האמנות של קדישמן וברגנר, אותן רכשו לפני מספר שנים, כל אחת מהן תמורת עשרות אלפי דולרים. לטענת האישה, היא הסכימה לוותר על שתי היצירות תמורת דירה נוספת, שתירשם מראש על שם בתם הבכורה. לעומתה טען הבעל, כי על האישה לוותר על שתי יצירות האמנות, מכיוון שהוא עצמו רכש אותן. “לאישתי כלל אין מושג מיהם האמנים הללו ומה ערכן האמיתי של היצירות”, הוא הוסיף.
עו”ד סולן: “האישה הסכימה לסגת מהדרישה לקבל עוד דירה, אבל התנתה זאת בקבלת היצירה של יוסל ברגנר. אם הבעל לא יסכים להתפשר, נשאיר לבית המשפט לפסוק במחלוקת האחרונה שנשארה בדרך לפרידה בין בני הזוג”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments