כ"א תשרי התשפ"ו, 13/10/2025

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הודעה על ביטול הטיול הגיעה חודש לאחר ביטולו בפועל

חברות הנסיעות מחזיקות את הנוסעים כ"קהל שבוי" ועושות ככל העולה על רוחן. חברת פגסוס חטפה תביעה על התנהלות קלוקלת. צילום: ויקיפדיה, לפי ס' 27א'.
Friday October 10, 2025

עושים צחוק מהעבודה: תושב קריית אתא, הגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות, תביעה נגד חברת הנסיעות פגסוס, בגין התנהלות לקויה, לאחר ביטול טיול מאורגן שנרכש דרכה.

מהתביעה עולה, כי התובע ואישתו הזמינו בחודש אפריל השנה, טיול מאורגן לנורבגיה, דרך אתר האינטרנט של החברה. תאריך היציאה נקבע ל-24 ביוני, אך בשל המצב הביטחוני, הטיול בוטל. התובע ציין בתביעתו: “אין לי כל טענה על עצם הביטול, אך האופן שבו בוצע והתנהלות החברה לאחר מכן, מעלה שורה של כשלים חמורים המהווים עילה לתביעה זו”.

לטענת התובע, הוא קיבל את ההודעה על ביטול הטיול, חודש לאחר הביטול בפועל, וגם אז בשיחת טלפון ולא בדואר אלקטרוני או מכתב רשמי. לדבריו, ההודעה על הביטול הופיעה רק באתר החברה, כשעד היום למעשה לא קיבל הודעה כתובה או מכתב רשמי, המאשר את ביטול הטיול. לטענתו, יש בהתנהלות החברה משום הפרת חובה, כיוון שעל פי סעיף 4 לחוק הגנת הצרכן, חלה על העוסק חובה לספק מידע מהותי, ברור ומעודכן לצרכן, בפרט בנוגע לשינויים בעסקה.

התובע הוסיף, כי על פי חוק עסק, שמבטל עסקה, חייב להחזיר את הכסף תוך 14 ימים. בפועל, הסכום ששילם לחברה הוחזר לו רק בחודש ספטמבר, כ-3 חודשים לאחר הודעת הביטול. בנוסף נגבו ממנו דמי ביטול, למרות שאת העסקה ביטלה חברת הנסיעות. לדבריו, הוא חויב בסכום של 440 דולר עבור ביטול שני הכרטיסים שרכש.

התובע ציין, כי פנה לחברה והציע לקבוע מועד חדש לטיול, או לקבל שובר לטיול עתידי, אך החברה סירבה להצעות.

לאור ההתנהלות החברה, הוא מבקש מבית המשפט, שיחייב את החברה בהחזר דמי הביטול ותשלום בגין עוגמת נפש, ובסך הכול 6750 שקלים. טרם הוגש כתב הגנה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments