י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

החיילת שתועדה ב-0404 מתקשה לטעון פגז בטנק, עשתה זאת בבוחן מסכם צוות ולאחריו הוכשרה

Tuesday January 7, 2020
אורגד עמר

לא יאמן! כשלון פיילוט החיילות בטנקים מסריח עד השמיים. אמש, נחשף בחדשות 20 ובאתר חדשות 0404 סרטון החיילת המשרתת בטנק ואשר תועדה מנסה לטעון פגז.

החיילת, הצליחה לטעון את הפגז לאחר כ-38 שניות, תוך שהיא מתקשה ממש להרימו ולאחר מכן סיכנה את ידה, שכמעט ונפגעה בעת הטעינה הסופית. כפי שפורסם כאן אמש, טעינת פגז ללוחם בשריון לוקחת בדרך כלל כשתי שניות וברף הגבוה יותר – עד חמש שניות. אלה ההוראות.

מבדיקת חדשות 0404 עולה כי הסרטון צולם במהלך בוחן מסכם צוות. כלומר, החיילת הזאת ניסתה בעבר כבר כמה פעמים להרים את הפגז והתקשתה. כך זה נראה לאחר סדרת אימונים. עוד נודע לחדשות 0404 כי החיילת, שלמעשה נכשלה בטעינת הפגז, הוכשרה ונרשמה כהצלחה בפיילוט. החיילת, אחת מתוך 15 חיילות נוספות, שכולן סובלות מפערים מבצעיים גדולים לעומת הדרישות ולעומת החיילים הבנים.

מ״אחים לנשק״ נמסר: ״הידיעה שהסרטון שחשפנו אתמול הוא בוחן מסכם צוות בפילוט השריון היא לא פחות מהזויה. חיילת שלוקח לה 38 שניות לטעון פגז אחרי הכשרת הטירונות והמקצועות זה לא עובר ובטח שלא ‘הצלחה’ כמו שטען קצין שריון ראשי אחרי הפיילוט שהיה.

צריך להיעשות בדק בית רציני מאוד ולבחון על סמך איזה נתונים הוחלט שהפיילוט היה מוצלח. כשיש מי שמנסה לעשות ניסויים על חשבון הבטחון שלנו ראוי שהציבור ידע מה האמת״.

מדובר צה״ל נמסר: ״הסרטון אינו מייצג את כשירותן ויכולותיהן של לוחמות בטנקים כפי שעולה מממצאי הפיילוט. שליש מהלוחמות אכן לא הוסמכו, אך סיכום הפיילוט הצביע על פוטנציאל לשילוב נשים בטנקים במשימת הגנת הגבולות. עם זאת, הצביע הפיילוט על פערים מסוימים בעמידה בכשירויות הנדרשות, לפיכך קבע הרמטכ”ל כי נכון להמשיך ולהתקדם לשלב הבא בתהליך בחינת שילוב נשים בטנקים במשימת הגנת הגבולות.

נציין כי סיכום פיילוט הלוחמות בשריון נעשה על-ידי כלל המפקדים וגורמי המקצוע בצורה עניינית ומעמיקה, תוך הסתכלות על מכלול השיקולים המקצועיים הנדרשים״.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments