רועש מאוד: בעקבות תלונות תושבים על רעש מתנועת הרכבות באיזור הקריות, בעיקר במקטע הצפוני יותר, בין קריית ים לקריית מוצקין, פעל איגוד ערים איזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה, בשיתוף מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, לקידום ביצוע ניטור רציף של רעש הרכבות.
בסוף השבוע הוצבו תחנות המדידה והחל הניטור, המבוצע על ידי חברה חיצונית מטעם רכבת ישראל. התחנות הוצבו בשתי נקודות בבתי תושבים סמוכים למסילה בקריית ים ובקריית מוצקין, במטרה לבדוק חריגות אפשריות בעוצמת הרעש לאורך המסילה.
הניטור הרציף יימשך עד לסוף ספטמבר. לאחר מכן יועברו הנתונים לבחינת האיגוד והמשרד להגנת הסביבה, לשם קבלת החלטות לגביי המשך הפעילות בנושא.
אביהו האן, מ”מ וסגן ראש העיר חיפה, המשמש גם כיו”ר איגוד ערים איזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה: “מטרדי הרעש מביאים לפגיעה קשה באיכות חייהם של התושבים המתגוררים בסמוך למסילה, שמאז הכפלתה, גברו התלונות על מטרדי הרעש ממנה. מטרת הניטור הרציף הינה לאסוף את הנתונים המלאים, שיאפשרו קידום מענים ראויים למטרדי הרעש. האיגוד ימשיך לפעול בצוותא עם המשרד להגנת הסביבה והרשויות באיזור, לטיפול במטרדים ולמניעת הימשכותם”.
תחנת מדידה סמוך לבתי התושבים בקריית ים. צילום: איגוד ערים חיפה לאיכות הסביבה
רחוב לכיש 30 רעש הרכבת כמו בבית. קרית ים. גרה אחותי .
ייפתר רק כשהרכבת תהיה חשמלית ונכון לעכשיו עדכנו את המועד סיום מ 2025 ל 2027 אני מהמר על 2030.