י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

החלוץ קורע הרשתות שמחמם את הספסל

אמרי וולשמן הגיע להפועל חיפה, עם רזומה של 7 שערים ב-9 משחקים במדי נבחרת גיאנה, ובין השאר שיתף פעולה עם דקל קינן, בסינסינטי שבארה"ב. עד כה כמעט ולא קיבל הזדמנויות במדים האדומים, ורוב הזמן הוא מחמם את הספסל. למרות שהגיע כמי שאמור להוביל את ההתקפה, נראה שרק נס ישאיר אותו בסגל עד סיום העונה

וולשמן: שיחק בקבוצות בקנדה ובארה"ב, ושיתף פעולה בסינסינטי עם דקל קינן, שהמליץ עליו בחום. בשנים האחרונות חלה ירידה דרסטית בכמות השערים שכבש במשחקי הליגה. פציעה שעבר פוגעת בכושר המשחק שלו, ובינתיים הוא בעיקר מחמם את הספסל (צילום: האתר הרשמי)
Monday January 6, 2020
אריה גרינברג

רק לפני כשנה, כבש חלוץ הפועל חיפה, אמרי וולשמן, שלושער בניצחון 0:8 של נבחרת גיאנה נגד איי טרקס וקייקוס, במסגרת ליגת האומות של אמריקה הצפונית. בהמשך, השתתף עם נבחרתו במשחקי גביע הזהב 2019. עד כה הוא רשם 7 כיבושים ב-9 המשחקים בהם שותף במדי נבחרתו. כאשר הגיע בקיץ החולף למתקן האימונים בקרית חיים, כדי להצטרף להפועל חיפה, הצוות המקצועי היה משוכנע, כי שם את ידו על לא פחות מאשר יהלום אמיתי, שיוביל את התקפת הקבוצה ויקרע רשתות גם בליגת העל שלנו.
אלא שמעשים לחוד ומציאות לחוד. עד כה החלוץ שחום העור, אינו מגלה יכולת גבוהה באימונים, ובנוסף, הוא עבר פציעה שמקשה עליו לחזור לכושר משחק מלא. על פי דיווחים שונים, בקבוצה כבר בדקו אפשרות להעביר אותו לעירוני אשדוד, מהלך שטורפד בסופו של דבר. כפי שהדברים נראים כרגע, וולשמן, שכמעט ואינו מקבל דקות במדי האדומים, יעזוב בחלון ההעברות בינואר 2020.
וולשמן בן ה-28, המתנשא לגובה 1.83 מ’, נולד בחבל אונטריו שבקנדה, להורים ממוצא גיאני (גיאנה היא מדינה זעירה באמריקה הדרומית, הגובלת באוקיינוס האטלנטי, בברזיל, בסורינאם ובוונצואלה).
הוא החל את הקריירה בקבוצת הנוער של סיגמה בקנדה, ובגיל 18 הצטרף למועדון סיינה סיינטס. בשנת 2010 נבחר לכדורגלן העונה של הליגה, כאשר כבש 13 שערים ב-16 משחקים. בשנת 2011 חתם באורגון סטייט ביוורס מהליגה בארה”ב. בדראפט 2013, נבחר במקום ה-16 ע”י טורונטו. בהמשך שיחק בקבוצות נוספות בליגת ה-MLS בארה”ב, אך יציבות לא היתה מילה מוכרת בלכסיקון שלו. מאז שנת 2012, שיחק ב-9 קבוצות, עד שהגיע להפועל חיפה.
בינואר 2015 זומן השחקן לראשונה לסגל נבחרת גיאנה, לקראת משחק הידידות נגד ברבדוס. במשחק זה, שנערך ב-1 בפברואר באותה שנה, ערך וולשמן את הופעת הבכורה שלו בנבחרת, ואף כבש את שער הבכורה.
מבט על נתוני ההבקעה שלו, מגלה שוולשמן הוא חלוץ מריח שערים, ובקבוצות בהן שיחק כבש עד כה עשרות שערים. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הוא נמצא בנסיגה בכל הקשור לכיבוש שערים. בעונת 2019/2018, הוא כבש 4 שערים בלבד במדי סינסינטי, מהליגה השנייה בארה”ב, ובהמשך רשם 7 הופעות במדי קבוצת פורגה מהליגה הקנדית, בהן כבש שער בודד.
וולשמן חתם בהפועל חיפה בקיץ 2019, לאחר שבקבוצה ערכו חיפושים נרחבים אחר חלוץ שיוביל את התקפת הקבוצה. המאמן חיים סילבס, האמין שאכן הצליח לצרף את ה”אס” לו חיכה, תוך שהוא משתמש בהמלצתו החמה של הבלם דקל קינן, ששיתף עימו פעולה לפני כשנה במדי סינסינטי.
אלא שמהר מאוד התקוות הגדולות החלו להתפורר. כחודש לאחר החתמתו, בספטמבר 2019, כבר נרקמה, על פי אחד מכלי התקשורת, עיסקה להעברתו של החלוץ לעירוני אשדוד, תמורת יאקוב סילבסטרה, תוך תשלום פיצוי עבורו בסך שלוש משכורות, אלא שהעיסקה לא יצאה אל הפועל, כאשר על פי אותו כלי תקשורת, האשם בכך הוא הבעלים יואב כץ, שדרש סכום מוגזם.
עד כה, הפועל חיפה לא ממש נתנה צ’אנס רציני לוולשמן, שכמעט ואינו מקבל דקות משחק. מאז תחילת העונה, הוא פתח במשחק אחד והוחלף, וב-4 משחקים נוספים נכנס כמחליף. תרומתו: אפס שערים ובישולים. מעבר לכך, נראה כי הוא לא מחובר לשאר השחקנים, וכמעט שאינו מעורב בהתקפת הקבוצה.
שחקנים בהפועל חיפה סיפרו, כי החלוץ נראה מדוכדך ובמצב רוח ירוד ביותר, מכיוון שהבין היטב, שאינו רצוי במועדון. גורמים בקבוצה צוטטו באתר “ספורט 1” ואמרו: “צריך להודות שוולשמן עבר פציעה בתקופה האחרונה ויקבל עוד הזדמנויות, אבל הוא הגיע כמי שאמור להיות החלוץ שמוביל את התקפת הקבוצה, ובינתיים זה ממש לא זה”. כפי שהדברים נראים כרגע, צריך שיתרחש נס, כדי שוולשמן יישאר בקבוצה לאחר תום מועד ההעברות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments