י"ט תמוז התשפ"ד, 25/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

החלו ההכנות לפארק ע”ש הזמר יגאל בשן ז”ל בקרית מוצקין

הפארק, שישתרע על 15 דונם בשכונת "משכנות אמנים", יכלול בין השאר מגרש קט-רגל, מתקני משחקים ומתקנים אתגריים. צורי: "יש משהו סמלי בכך, שליד רחוב עוזי חיטמן, יוקם פארק על שם חברו הטוב, יגאל בשן"

שמח להיפגש עם וועדי הבתים ב"משכנות אמנים". חיים צורי
Tuesday March 12, 2019
גל זייד

לאחר שברחובותיה הונצחו שמותיהם של אמנים עבריים אהובים שהלכו לעולמם, ובהם נעמי שמר, יוסי בנאי ועוזי חיטמן, יונצח בשכונת “משכנות אמנים” בקרית מוצקין, גם שמו של הזמר יגאל בשן, שהלך לעולמו לפני כחודשיים וחצי בנסיבות טראגיות. מדובר ביוזמה של ראש העיר, חיים צורי, שכאב את מותו של בשן והחליט שהפארק החדש המוקם בשכונה, ייקרא על שמו.
מיד לאחר מותו של בשן, כתב צורי פוסט מרגש בפייסבוק, בו הביע את רצונו להנציח את זיכרו של הזמר האהוב. “יגאל בשן הוא פסקול של ישראליות אחרת. תמיד אזכור את שיריו המופלאים, במיוחד את השיר שתמיד נהניתי לשיר עם ילדי הקריה, ‘אדוני ראש העיר'”, כתב צורי. עשרות מתושבי הקריה ציינו בתגובה לפוסט, כי התרגשו מאוד לקרוא את דבריו של צורי, וכי מדובר ביוזמה ברוכה להנציח בקריה אמן אהוב, ששיריו מהווים את פסקול הילדות של תושבים רבים.
פארק יגאל בשן, שמוקם בין הרחובות אהוד מנור, עופרה חזה, יוסי בנאי ועוזי חיטמן, ישתרע על שטח של כ-15 דונם, ויכלול מגרש קט-רגל, מתקני משחקים, איזור למתקנים אתגריים, איזור למתקני משחק עבור פעוטות ואיזור משחק לילדים עם צרכים מיוחדים. כמו כן יכלול מיתחם הפארק שילוב של מתקני מדע לילדים במגוון נושאים. כל המתקנים בפארק יהיו מוצללים ומוארים, ואת הסביבה יקשטו עבודות גינון וצמחייה מסוגים שונים. מדובר בפארק השני שנבנה באחרונה ב”משכנות אמנים”, ואשר מנציח את זיכרו של זמר עברי אהוב שהלך לעולמו, לאחר הקמתו של פארק אריק איינשטיין.
צורי: “הפארק תוכנן תוך מחשבה רבה עבור ילדינו, ומתוך הבנה שבשכונת ‘משכנות אמנים’ ישנן משפחות צעירות רבות עם ילדים קטנים. כששמעתי על מותו של האמן והיוצר יגאל בשן ז”ל והבנתי את גודל האהבה שהציבור בישראל ובקריה רחשו לו בחייו ובמותו, הבנתי שיהיה זה ראוי להנציח את שמו באמצעות הפארק. יש משהו סמלי בכך, שליד רחוב עוזי חיטמן, יוקם פארק על שם חברו הטוב, יגאל בשן, מה שנותן את התחושה, שבחייהם ובמותם לא נפרדו”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments