י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הטריד מינית מעסה וישלם לה ולביטוח הלאומי כ-720,000 שקל

בעקבות המקרה סבלה האישה מסימפטומים האופייניים לפוסט-טראומה ומסממנים של דיכאון ואובדנות, ונקבעה לה נכות צמיתה של 30%. במקביל זכתה המעסה בתביעה אזרחית

ברק: הטרדה במהלך העיסוי (צילום: עמיר צוק)
Wednesday February 13, 2019
אבי אדר

בפסק דין תקדימי הורה בית משפט השלום לגבר שהטריד מינית מעסה בבית מלון, לשלם לה ולמוסד לביטוח לאומי, סכום כספי בסך כ-720,000 שקל. הכל החל כאשר מעסה בבית מלון, הגישה תלונה במשטרה נגד מטופל, שהטריד אותה מינית במהלך עבודתה. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה, כי הגבר פנה אליה במהלך העיסוי ואמר לה: “את רוצה 500 שקל, אני מוריד את התחתונים ואתן לך 500 שקל”. בהמשך הוריד הגבר את תחתוניו ואמר לתובעת: “את רוצה 500 שקל, תשתחררי”. לאחר שהאישה הביעה את מורת רוחה ואמרה לגבר, כי לא תוכל להמשיך בטיפול, הוא נגע בידה, אמר לה כי רק צחק איתה, ולאחר מכן פיסק את רגליו והניח את ידו על איבר מינו, תוך שאמר: “לא הרגשתי פה כלום”.

לטענתה, יצאה המעסה נסערת מחדר הטיפולים, ובהמשך הגישה נגד המטריד תלונה במשטרה. נגד הגבר הוגש כתב אישום, שייחס לו עבירה של הטרדה מינית. האישום הפלילי הסתיים בעיסקת טיעון, במסגרתה הודה הגבר במעשיו והושת עליו עונש מאסר על תנאי, וכן פיצויים בסך 16,000 שקל למתלוננת. המעסה, שלא הסתפקה בכך, פנתה לעורכי הדין קרן ברק ומארק לייזרוביץ’, שפנו למוסד לביטוח לאומי. בעקבות זאת הכיר המוסד באירוע כתאונת עבודה, והעביר לאישה דמי פגיעה, גימלת נכות מעבודה וקיצבה מיוחדת, בסך כולל של כ-2.5 מיליון שקל. במקביל הגישו עורכי הדין תביעה אזרחית נגד הגבר.

לאחר שהוגשו חוות דעת סותרות מטעם התביעה וההגנה, מינה בית המשפט מומחית בתחום הנפש, שקבעה כי האישה סובלת מסימפטומים האופייניים לפוסט-טראומה ומסממני דיכאון ואובדנות, וקבעה לה נכות צמיתה של 30%.
באחרונה קבעה השופטת אשרית רוטקופף, כי על הגבר לשלם פיצויים בסכום של כ-720,000 שקל לאישה ולמוסד לביטוח לאומי (180,567 שקל לאישה ו-541,704 שקל למוסד לביטוח לאומי). עו”ד ברק מסרה, כי פסק הדין מוכיח שהליך התביעה האזרחי הינו ההליך הנכון עבור נפגעות תקיפה מינית, ואל להן להסתפק בפעולה נגד התוקף במישור הפלילי.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments