י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

המושיע

עם רקורד בינוני כמאמן בליגת העל ובלי יותר מדי ניסיון, הצליח שרון מימר, שהחליף את ניר קלינגר, להעלות את הפועל חיפה מעל הקו האדום, ובעיקר להכניס בה יציבות. מימר מסביר מה הדברים העיקריים שעשה ומסמן את הפלייאוף העליון ואת הכרטיס לאירופה, כיעד מרכזי

מימר: גדל כשחקן במחלקת הנוער של הפועל ת"א, ואת תפקידו הראשון כמאמן, עשה בעירוני ראשל"צ. את פריצת הדרך עשה בבית"ר ירושלים, עימה סיים במקום השלישי, ועם הגעתו להפועל חיפה, רשם רצף מצויין של ניצחונות, כולל בדרבי נגד מכבי חיפה (צילום: האתר הרשמי)
Tuesday February 12, 2019
אורי ירון

כאשר המאמן שרון מימר החליף את ניר קלינגר, בהפועל חיפה, לא מעט אוהדים הרימו גבה בספקנות, באשר לסיכוייו להחזיר את הקבוצה, שהיתה תקועה אז מתחת לקו האדום, לצמרת הטבלה. אלא שהמאמן הצעיר הצליח להכניס המון ביטחון ומוטיבציה בשחקניו, שבתשעת המחזורים הראשונים, רשמו יחד עם המאמן החדש, ארבעה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו והפסד בודד, בדרך לצמרת, כולל ניצחון 1:3 בדרבי נגד מכבי חיפה. “לשמחתי, השחקנים הצליחו להפנים את מה שאני דורש מהם, ואין לי ספק שאם נמשיך בדרך הזו, נגיע לפלייאוף העליון גם השנה ואף יותר מכך”, אומר מימר.

שרון מימר (45) גדל במחלקת הנוער של הפועל ת”א, בשורותיה שיחק במשך 4.5 שנים בקבוצה הבוגרת, בתפקיד הקשר האחורי, ולאחר מכן נדד בין קבוצות שונות בשתי הליגות הבכירות. זמן קצר לאחר פרישתו ממשחק פעיל, מונה מימר, לעוזר המאמן של עירוני ראשל”צ. לאחר שמאמן הקבוצה, אייל לחמן, פוטר, מונה מימר לראשונה בחייו למאמן ראשי. לאחר שבמועדון הוחלט למנות את אופיר חיים למאמן ראשי, בתחילת עונת 2016/2015, מונה מימר לעוזר המאמן של ברק בכר, בהפועל באר שבע. בינואר 2016 הוא מונה למאמן הפועל כפ”ס, בעקבות פיטוריו של פליקס נעים. את פריצת הדרך שלו עשה כמאמן בית”ר ירושלים, עימה העפיל לחצי גמר גביע המדינה, ויחד איתו סיימה הקבוצה את עונת 2017/2016 במקום השלישי, תוך שהבטיחה את השתתפותה במוקדמות הליגה האירופית. מימר אמנם סיכם לעונה נוספת בקבוצה, אך פוטר ימים ספורים לפני תחילת העונה. בספטמבר 2017 מונה למאמן מכבי פתח תקווה, במקומו של קובי רפואה שהתפטר, ובאוקטובר 2018 החליף את מאמן הפועל חיפה דאז, ניר קלינגר, שעבר לאמן את בית”ר ירושלים. “כשהגעתי להפועל חיפה, היה לי חשוב ליצור קבוצה התקפית, אך יחד עם זאת, שזה לא יבוא על חשבון ההגנה. אני שמח שההגנה הצליחה להתייצב, ואחרי הניצחון הראשון, השחקנים קיבלו ביטחון. תוך כדי תנועה, הקבוצה הלכה והשתפרה”, הוא אומר.

לא מעט פעמים אתה מחליט “לייבש” על הספסל שחקנים שנחשבים לבכירים?
לקראת כל משחק, אני בוחר את השחקנים שנראים לי הכי מתאימים. קח לדוגמא את גל אראל, שלא תמיד משחק בהרכב הפותח, אבל הוא מאוד חשוב לנו, גם בפן האישי וגם בפן המקצועי, ואני בטוח שיפתח עוד פעמים רבות בהרכב הקבוצה.

כפי שזה נראה כרגע, הקבוצה הרבה יותר קרובה לצמרת מאשר לתחתית?
הפועל חיפה נמצאת במגמת שיפור, והניצחון 0:4 על סכנין, ממחיש זאת, אבל זו ליגה שוויונית מאוד, ובלי לשים לב, אנחנו עלולים גם לחזור ולהסתבך בתחתית, ולכן הכי חשוב להפגין יציבות והמשכיות.

עושה רושם, שהבעייה המרכזית של הקבוצה היא בהתקפה?
אני לא מסכים. מאז שהגעתי להפועל חיפה, אנחנו דוגלים במשחק התקפי ומגיעים להמון מצבים. יש לנו חלוצים צעירים ומוכשרים כמו נס זמיר ובן אז’ובל, ואני בטוח שהם ימשיכו לעזור לנו בכיבוש שערים. גם הרכש החדש, מתן חוזז, יעזור לנו מאוד במשחק ההתקפי.

מקסים פלקושצ’נקו עזב, וגם השוער שטקוס יעזוב בתום העונה?
צר לי על עזיבתם, ואי אפשר להשאיר אף אחד בכוח. חשוב לזכור, שהתחזקנו בשחקנים כמו מתן חוזז ושלומי אזולאי.

איך אתה רואה את עבודתך מול הבעלים יואב כץ?
כבר בשיחות הראשונות שלנו, הרגשתי שיש בינינו כימיה טובה. חיפשנו יחד פיתרונות שיכולים לעזור לקבוצה ואני שמח שקיבלתי ממנו את הפידבק להוביל את הפועל חיפה קדימה. זה מראה לי שהוא סומך עליי.

מה אתה יכול להבטיח לאוהדי הקבוצה?
האוהדים הם הנשק הסודי של כל קבוצה, ואני מבטיח שנעשה הכל כדי לשמח את האוהדים שלנו בסיום העונה. לפחות על הנייר, הפועל חיפה חייבת להיות בפלייאוף העליון, כאשר המטרה היא להגיע למקום גבוה ככל האפשר, שייתן לנו את הכרטיס לאירופה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments