י"ח תמוז התשפ"ד, 24/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

המחלקה הקארדיולוגית של כללית מגיעה אל בית המטופל

צילום: צבי מינקוביץ. דוברות כללית
Thursday June 4, 2020

החל שירות חדש ופורץ למטופלי כללית במחוז חיפה וגליל מערבי הסובלים מאי ספיקת לב (אס”ל) חמורה, בו מגיע צוות רב תחומי של מומחי כללית אל בית המטופלים המרותקים לביתם.

ד”ר מוסא זובידאת ומומחי אי ספיקת לב מגיעים בניידת עד הבית. צילום: צבי מינקוביץ. דוברות כללית

במסגרת השירות החדש יוצא לביקור בית מתוכנן ויזום, צוות הכולל את ד”ר מיכאל גבריאלי, שהינו קרדיולוג בכיר במרכז רפואי זבולון ובבי”ח כרמל, האחראי בכללית קריות – מחוז חיפה על הטיפול בחולי אי ספיקת לב, יחד עם הצוות המנהל המוביל ביחידה לאישפוזי הבית ביחידה להמשך טיפול ומעקב במחוז (יל”ט).

ד”ר לילך צולר – המנהלת הרפואית של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, מסבירה כי אי ספיקת הלב, היא מחלה שבה מעקב רפואי צמוד חשוב במיוחד לאיזון מצב החולים ונדרשת התאמה מדוייקת של הטיפול והצמדות החולה להמלצות הטיפוליות. כתוצאה מהקושי להגיע למעקב אצל קרדיולוג בימים רגילים ובוודאי בתקופה זו של נגיף הקורונה, עלול מצבם הרפואי להדרדר.

ד”ר מוסא זובידאת, מנהל מערך היחידה להמשך טיפול ומעקב של כללית במחוז, מציין כי צוות המומחים מגיע מצוייד במכשיר אקו לב נייד, עם אמצעים לביצוע בדיקת דםBNP  שמתבצעת כרגיל בבתי החולים לצורך הערכת החומרה של אי ספיקת הלב והתגובה לטיפול התרופתי שניתן למטופל. למעשה, המטופל זוכה בבית שלו למעקב בית חולים.

צילום: צבי מינקוביץ. דוברות כללית

השירות פועל במסגרת המערך הקרדיולוגי המרחבי של כללית במחוז, שבו הצוות הרפואי חולק את זמנו בין המרכזים הרפואיים לין וזבולון בקהילה לבין בית חולים כרמל מקבוצת כללית. פרופ’ משה פליגלמן, מנהל המערך הקרדיולוגי המרחבי, מסביר כי שירות כזה נועד להקל על החולים ובני המשפחה והשאיפה היא שהמעקב הצמוד ימנע החמרה במצבם, יפחית מספר האישפוזים החוזרים, הפוגעים באיכות החיים ובבריאותם.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments