כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

המטופלת הידרדרה למצב סיעודי לאחר שהרופאה רשמה עבורה תרופה מיותרת

בעקבות זאת הגישה המטופלת תביעה בסך 2.5 מיליון שקלים נגד קופת החולים שטיפלה בה. לטענת האישה, ניתנו לה סטרואידים להסדרת המחזור, למרות שעברה כריתת רחם

בשל רשלנות רפואית בתביעה נדרשת 'כלל' לשלם לאפוטרופוסית של המנוח, תגמולים בסך 102 אלף שקלים. עו"ד דוד פייל. צילום: רן כליף
Monday July 8, 2019
אבי אדר

תרופות אמורות לסייע לנו להתגבר על מחלות, אלא שתרופות הניתנות בטעות, עלולות לגרום להידרדרות קשה במצב הבריאותי. כך למדה על בשרה אישה, שטופלה בתרופה הלא נכונה, והפכה לטענתה לסיעודית.
מכתב התביעה, בסך 2.5 מיליון שקלים, שהוגש לבית המשפט נגד קופת החולים שטיפלה באישה, באמצעות עורכי הדין דוד פייל וגלית מושקה-פרדל, עולה כי לאישה ניתן טיפול מיותר בתרופה סטרואידית מסוג דקסמטזון, ללא כל בסיס רפואי. על פי התביעה, בעבר טופלה האישה באותה תרופה לקראת היריונה, כדי להסדיר את המחזור החודשי, ולאחר שנכנסה להיריון וילדה, הופסק הטיפול בתרופה, ובהמשך עברה האישה כריתת רחם.
למרות זאת, רשמה לה הרופאה שוב את התרופה, וכתוצאה מכך החלה האישה לסבול מתופעות לוואי קשות. בהמשך המליצה הרופאה לבצע בדיקה מסויימת, אלא שלא ציינה, שהאישה צריכה להפסיק את השימוש בתרופה כמה ימים לפני הבדיקה. התובעת עברה את הבדיקה תחת השפעת התרופה, ובשל כך, התוצאה שהתקבלה היתה לא תקינה והראתה רמה נמוכה של קורטיזול. על סמך התוצאות, היא המשיכה לקבל טיפול שגוי.
לאחר כשנה וחצי של סבל והידרדרות קשה במצבה הבריאותי, נשלחה האישה לבדיקה אצל מומחית לאנדו-קרינולוגיה, שקבעה כי התופעות מהן היא סובלת הינן תופעות לוואי של השימוש בתרופה, שכלל לא היתה אמורה להינתן לה. בתביעה נטען עוד, כי במשך הטיפול בתרופה השגויה, סבלה האישה מתופעות לוואי שונות, ובהן התפתחות מחלת הסוכרת, התכווצויות שרירים וחולשה.
כשבוע לאחר הפסקת מתן התרופה, הסתיימו כל תופעות הלוואי מהן סבלה האישה. אלא שהטיפול הממושך הותיר בה נכות קשה בשיעור של 50%, המתבטאת בפגיעה בלתי הפיכה בשרירים, היזדקקות לכיסא גלגלים כדי להתנייד וקושי לבצע את רוב הפעולות הפשוטות. לתביעה צורפו חוות דעת של שני רופאים מומחים, שקבעו כי כל התופעות הינן תוצאה מהטיפול השגוי.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments