י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“המטרה שלי היא פלייאוף עליון”

למרות שהעונה טרם החלה, הפועל חיפה ממשיכה לייצר כותרות פיקנטיות, כאשר הבלם גבריאל תמאש, עזב לאחר הסתבכות נוספת, ובנוסף, הוחלט להחזיר את החלוץ בן ה-37 מהראן לאלה, שלא שיחק שנתיים. המאמן חיים סילבס מדבר על סוגיית תמאש, מגלה שהופתע לטובה מלאלה, מפנטז על עלייה לפלייאוף העליון ומשבח את הבעלים יואב כץ

סילבס: קיבל לא מעט כאב ראש מפרשת תמאש, החתים שחקנים חדשים, מקווה להביא 3-2 שחקנים נוספים, שיסגרו סופית את הסגל ומשוכנע, שאפשר להגיע לפלייאוף העליון (צילום: האתר הרשמי)
Thursday August 1, 2019
אורי ירון

לא מעט מאוהדי הפועל חיפה, הרימו גבה בתקופה האחרונה, לנוכח האירועים האחרונים בקבוצה. בתחילה הוחלט להחזיר לסגל את החלוץ בן ה-37, מהראן לאלא, שהיה מושעה במשך שנתיים בשל שימוש בחומרים אסורים, ולאחר מכן סאגת הבלם גבריאל תמאש, הסתיימה עם עזיבתו לקבוצה ברומניה. במקומו הוחתם הקשר ממוצא פורטוגלי, פרנסיסקו דוס סנטוס דה סילבה.
אם זה לא מספיק, הקבוצה הפסידה 0:2 למכבי נתניה, במשחק הרישמי הראשון שלה העונה בגביע הטוטו.
מאמן הקבוצה, חיים סילבס, שחזר ממחנה האימונים ברומניה, רחוק מלקחת את הדברים בצורה קשה. “אני מסכים שהסיפור של תמאש העיב על ההכנה המקצועית, מכיוון שבנינו קונספט לפיו הוא הבלם המוביל שלנו, ועכשיו פתאום הוא איננו. אמרתי ליואב כץ את דעתי בעניין וחשוב להחתים בלם במקומו”, אומר סילבס.
תמאש עזב, שיר צדק יגיע במקומו?
שיר צדק אינו המועמד היחיד, ויש לנו שני מועמדים נוספים.
למה החלטתם להחזיר את מהראן לאלה לסגל?
הסיפור של לאלה היווה הפתעה עבורי. הייתי בטוח, שאחרי שהיה בחוץ שנתיים, אין סיכוי שהוא יוכל להשתלב ברמה של ליגת העל. אני עדיין לא יודע באיזה קונספט הוא ישתלב וכמה דקות יקבל, אבל אני יכול לומר, שבמחנה האימונים מהראן הוכיח, כי הוא אינו נופל מאף שחקן אחר בסגל. עבורי, הוא הפתעה נעימה מאוד.
איך אתה מסכם את מחנה האימונים?
זה היה מחנה אימונים חשוב ומוצלח, במהלכו עשיתי היכרות עם כל הסגל, וגם השחקנים עצמם הכירו האחד את השני. כמובן שזה גם היה סוג של גיבוש חברתי. יחד עם זאת, ברור שלא סיימנו את ההכנות לליגה והדרך עוד ארוכה. אפשר היה לראות זאת בהפסד למכבי נתניה בגביע הטוטו.
כמה שחקנים נוספים צפויים להצטרף?
הודענו על צירופו של החלוץ אמרי וולשמן, ששיחק בליגה הקנדית ושייך לקבוצת סינסינטי מארה”ב. הוא חתום אצלנו כבר כמה שבועות, אבל השיחרור הגיע רק כעת. החתמנו גם את הקשר ממוצא פורטוגלי, פרנסיסקו דוס סנטוס דה סילבה, ואני מעריך, שבקרוב נצרף 3-2 שחקנים נוספים, שישלימו את הסגל.
הסגל הנוכחי מסוגל לשחזר את ההצלחה מלפני שנתיים, שכללה עלייה לפלייאוף העליון וזכייה בגביע המדינה?
קשה לי לענות על זה. מדובר בשחקנים אחרים ובליגה שונה ממה שהיתה לפני שנתיים. אני לא בטוח, שהצוות שהיה לפני שנתיים, האמין בתחילת העונה ההיא, שזו תהיה עונה כל כך מוצלחת. בכדורגל המון דברים חייבים להתחבר כדי שתהיה הצלחה. ברור שאני רוצה להביא את הקבוצה למקסימום הישגים, אבל כל זה יהיה תלוי בסגל הסופי, בחיבור בין השחקנים, וגם בצורה בה נפתח את העונה, אם פתיחת העונה תהיה טובה, השחקנים יקבלו ביטחון, הקהל יגיע למשחקים בהמוניו וכולם יקבלו אנרגיות מטורפות. אם כל הדברים הללו יקרו, השמים יהיו הגבול מבחינתנו.
אלו מטרות אתה מציב לעונה הקרובה?
עבורי, הצלחה תהיה מקומות 6-1, כלומר העפלה לפלייאוף העליון. הפועל חיפה לא רגילה להגיע מדי שנה למקומות הללו, כך שאם זה יקרה, זו הצלחה. כמובן שיש גם את משחקי גביע המדינה, בהם נרצה להצליח ולהגיע לשלבים המאוחרים.
עד כמה הפועל חיפה, תתבסס על שחקני בית?
אני לא יכול לומר כרגע כמה שחקני בית יהיו בהרכב. אני בונה את ההרכב אך ורק על פי יכולת השחקנים ולא על פי תעודת הזהות שלהם או היכן גדלו. עובדתית, 50 אחוז מהסגל שיצא למחנה האימונים ברומניה, כולל שחקני בית (12 מתוך 24). זה תלוי גם בהם וביכולת שיציגו באימונים ובמשחקים. בכל מקרה, המגמה והרצון לטפח ולשלב שחקני בית, תימשך בעתיד.
בקרב האוהדים יש לא מעט ביקורת כלפיי הבעלים, יואב כץ. איך אתה מסתדר איתו?
כבר 16 שנה שיואב הוא הבעלים של המועדון, והוא מנהל אותו בדרכו המיוחדת. יואב ראוי להערכה על מה שעשה והשיג במועדון עד כה. תמיד יהיו אוהדים שיחשבו אחרת, וזו זכותם. בשורה התחתונה, אני עובד איתו בשיתוף פעולה מלא, כדי שהקבוצה תעשה עונה מוצלחת ככל האפשר.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments