י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

המשנה לראש העיר יוסי פדידה: שר האוצר מנותק

שר האוצר האטום הזה צריך להבין, שאם הוא סוגר עסקים, הוא צריך לשלם להם. המשנה לראש העיר קרית מוצקין יוסי פדידה, ושר האוצר ישראל כץ
Tuesday July 7, 2020

המשנה לראש עיריית קרית מוצקין, יוסי פדידה, תקף בחריפות את המדיניות הכלכלית של הממשלה ושל שר האוצר, ישראל כץ, וטען שאינו מבין בכלכלה ומנותק מהמציאות.

דבריו של פדידה, איש “ליכוד” וותיק, שהחל את דרכו בילדותו במסגרת בית”ר, באו על רקע החלטת הקואליציה, לדחות את הצעת החוק של האופוזיציה, לשלם דמי אבטלה לעצמאיים. פדידה: “כתבתי לחברי ישראל כץ ברכות על התפקיד, אבל גם אמרתי לו, שהם מנותקים מהעם. יש לי ביקורת קשה על דחיית הצעת החוק לשלם דמי אבטלה לעצמאיים. נכון, האופוזיציה העלתה את זה, אז מה? אם זה לטובת העם ישראל, מה זה משנה? למה לדחות? נראה לי שלפעמים אנשים מנותקים מהציבור ונראה לי שישראל כץ, לא מבין מאומה בכלכלה, לא מבין שמי שמניע את העסק אלו העצמאיים. אני ליכודניק, עוד מימי בית”ר, ולכן אני מרשה לעצמי לחלוק על ההתנהלות הקלוקלת הזו, שדוחה הצעת חוק כזו חשובה. העצמאים שילמו כל חייהם ביטוח לאומי ומס ההכנסה ועכשיו, כשהם קורסים, כשהם בצרה, לא נותנים להם רשת ביטחון. זה מאוד חמור, שבגלל שיקולים של קואליציה, דחו הצעה כזו חשובה. זו שערורייה”.

נפגעת אישית מהמצב?

הפסדתי בכל העסקים שלי, נפגעתי קשה. המסעדה שלי, “שלה”, היתה סגורה שלושה חודשים וגם ביתר העסקים נפגעתי, מאחר ואנשים פשטו רגל והשאירו חובות. 

קיבלת פיצוי מהמדינה?

נזיד עדשים, לא משהו משמעותי.

מה אתה אומר על האמירה של השר הנגבי, שהטענה כי יש כאן רעב היא חארטה?

צחי הנגבי חברי עשה טעות ואני שמח שהתנצל. הטענה היא ממש לא חארטה.

אתה בקשר גם עם ניר ברקת, שהיה צריך להיות שר האוצר

ניר ברקת הסביר לי, כי הצביע נגד החוק להעניק דמי אבטלה לעצמאים בגלל המשמעת הקואליציונית. לא היתה לו ברירה. הוא לפחות נותן דוגמא אישית, לא לוקח משכורת מהכנסת. הוא מבין כלכלה. אני מתפלא על ביבי. צריך היה למנות לתפקיד שר האוצר מישהו שמבין כלכלה, מישהו שחושב מחוץ לקופסא.

ניר ברקת?

בהחלט כן.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments