י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הנישוב השני של אסדת הגז “לוויתן” יתקיים ביום שני 6.1.2020

המשרד להגנת הסביבה אישר לחברת נובל אנרג'י לקיים את הנישוב השני ביום ב' הקרוב. המשרד השלים את אימות כמויות הבנזן והפחממנים שנפלטו ביום ג' במהלך הנישוב באסדת לוויתן: הכמויות היו פחות מ-4 ק"ג של בנזן, כ-220 טון מתאן וכ-4.2 טון תרכובות אורגניות נדיפות, שהן נמוכות משמעותית מהתחזיות המוקדמות שייצגו את תרחיש הפליטה המרבי – שהיה ל-72 ק"ג בנזן, 1,473 טון מתאן ו-22 טון תרכובות אורגניות נדיפות

צילום: יח"צ
Thursday January 2, 2020
אורגד עמר

במהלך הנישוב נלקחו דגימות באמצעים שונים, על-פי תוכנית שאושרה מראש ונבדקה באסדה על-ידי נציגי ומפקחי המשרד. בנוסף, מיד בתום הנישוב דגימות נוספות הועברו למעבדה מוסמכת לצורך אימות. כלל התוצאות נבדקו על-ידי המשרד.

יצוין, כי אתמול (ד’) והיום (ה’), הגיעו למשרד להגנת הסביבה תלונות תושבים על חשש לפליטות חריגות מהאסדה. הדיווחים של החברה נבחנים על-ידי המשרד. המשרד מדגיש, כי בחן את נתוני תחנות הניטור הפרוסות באזור המגורים מול אסדת לוויתן, ולא נרשמה בהן כל עלייה בערכי הבנזן מעבר לערכים השגרתיים.

פעולת הנישוב הראשונה באסדת לוויתן הסתיימה ביום ג’ עם פליטות נמוכות מהצפוי, כאשר גם ריכוזי הבנזן שנמדדו לאורך כל שעות היום בתחנות הניטור מול האסדה היו דומים לאלה שנמדדו בשבועות האחרונים. לא נצפתה שום עלייה בעקבות פעולת הנישוב מעבר לריכוזי הבנזן השגרתיים בחוף.

חברת נובל אנרג’י הודיעה כנדרש ממנה על-ידי המשרד להגנת הסביבה, כי היא תקיים את השלב השני של הנישוב באסדת לוויתן, ביום ב’ הקרוב, 6 בינואר 2020, בשעות הבוקר.

בתום הנישוב השני ותקופת ההרצה, יופעלו אמצעי טיפול בפליטות באסדה, כך שיהיה צמצום של 98% בפליטות – כפי שנכתב בהיתר הפליטה לאוויר.

המשרד מחדד, כי גם בשלב השני של הנישוב שצפוי להתקיים ביום ב’ הקרוב, ההשפעה על איכות האוויר באזור החוף מול האסדה צפויה להיות נמוכה ולכן אין צורך כלשהו בפינוי תושבים ואין הנחיות מיוחדות לציבור. לפי חוות הדעת של כל המומחים, לא צפוי כל סיכון לציבור בעת הנישוב – כפי שהיה גם בשלב הראשון של הנישוב, שהושלם ביום ג’.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments