כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הפתעת העונה

למרות שהגיע ממועדון קטן כמו בני יהודה ונחשב לשחקן אלמוני יחסית, השתלב דולב חזיזה, בצורה נפלאה בפאזל שבנה מרקו בלבול במכבי חיפה, ונחשב למנוע של הקבוצה בהתקפה. בקצב הזה, אף אחד לא יתפלא, אם חיפה תממש את האופציה שיש לה עליו, להחתימו לעונה רביעית

חזיזה: למרות שהגיע כשחקן אלמוני יחסית, הפך תוך פרק זמן קצר ל"בינגו" בהרכב. עד כה, כבש 6 שערים בכל המסגרות ובישל 7 שערים נוספים. לצד לחימה בלתי פוסקת וחילוצי כדורים, הוא נחשב למנוע של ההתקפה. גם בחדר ההלבשה, מהווה חזיזה גורם מלכד ומאחד (צילום: האתר הרשמי)
Tuesday April 7, 2020
אבי שני

יש שחקנים שמגיעים לקבוצה חדשה עם הרבה רעש וציפיות גבוהות, אלא שתוך חודשים ספורים, הצוות המקצועי מבין שהוא נשאר עם חור בתקציב ויכולת חלשה. מנגד, לעיתים קורה, ששחקנים כמעט אלמונים מגיעים לקבוצות חדשות, עם חוזה נמוך וללא ציפיות גבוהות, והופכים לסוג של בינגו. זה הסיפור של דולב חזיזה, שהתגלה כשחקן איכותי ויעיל בצורה בלתי רגילה עבור מכבי חיפה.
יצויין, כי משחקי הליגה נקטעו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והאיסור על התקהלות, אך כפי שהדברים נראים כרגע, חזיזה הפך לנכס שלא יסולא בפז עבור מכבי חיפה, שתשמח לממש את האופציה שיש לה איתו לעונות הבאות.
חזיזה הגיע לחיפה בקיץ החולף, יחד עם חברו לבני יהודה, יובל אשכנזי. ההחתמה שלהם כמעט נבלעה, על רקע צירופו של הטלנט ירדן שועה, שהגיע אף הוא מבני יהודה. אלא שמהר מאוד דווקא שועה, הלך ושקע, תוך שהסתבך עם הצוות המקצועי בהפרות משמעת, ואילו חזיזה ואשכנזי התגלו כהפתעה נעימה והשתלבו בצורה נהדרת בפאזל שבנה המאמן מרקו בלבול.
חזיזה (24) שיחק בילדותו במועדונים קטנים, ולאחר שהחל את הקריירה בקבוצות הילדים של הפועל לוד ומכבי פתח תקווה, עבר בגיל 13 לסקציית נס ציונה, מועדון צנוע נוסף. בשורות נס ציונה, עבר חזיזה את כל השלבים עד שהגיע לקבוצה הבוגרת של המועדון. בשנת 2014 חתם חזיזה בבני יהודה, אלא שלרוע מזלו, הגיע בתקופה קשה מאוד עבור הכתומים, וירד עימם לליגה הלאומית. אלא שהמזל הרע לא הסתכם בכך, והוא עבר פציעה קשה, שהשביתה אותו מהמגרשים לתקופה ארוכה. בתום תקופת השיקום, הושאל חזיזה להפועל ר”ג מליגת המשנה. לאחר שהשתפשף בליגה הלאומית, חזר לבני יהודה, לקראת עונת 2019/2018, שם עשה את הפריצה שלו, תוך שהפך לשחקן מפתח והיה שותף בזכייה בגביע המדינה. בקיץ החולף חתם חזיזה במכבי חיפה, על חוזה ל-3 שנים, עם אופציה לעונה רביעית, תמורת שכר של 140 אלף דולר בעונה.
באחד הריאיונות שנערכו עימו, גילה חזיזה, כי היה מודע לכך, שהאוהדים הרימו גבה עם החתמתו ולא הבינו מה הוא עושה במועדון הפאר. בריאיון לאתר “ONE”, אמר בגילוי לב נדיר: “אם הייתי אוהד מכבי חיפה, יכול להיות שגם אני הייתי חושב כמוהם בקיץ. להחתים שני שחקנים מבני יהודה? זה לא כמו להביא ישראלים בכירים מחו”ל או שמות מפוצצים. שמעתי שאמרו עלינו, שזה לא הרכש שציפו לו, אבל בתוך תוכי רק רציתי יותר ויותר להוכיח להם מה אני שווה, ואני שמח שזה מה שקרה”.
ואכן, מהר מאוד הפך חזיזה לאחד הגורמים הבולטים בהצלחתה של חיפה, ובעובדה שהיא עדיין היתה חזק במאבק על האליפות, לקראת ההחלטה להפסיק את משחקי הליגה. מאז תחילת העונה הוא כבש 6 שערים בכל המסגרות, ובישל 7 נוספים. במשחקים חשובים, נגד קבוצות צמרת, הוא יודע להתעלות, לשנות את המומנטום ולהוציא את קבוצתו ממצבים קשים. ווינר אמיתי.
חזיזה השתלב לא רק בהרכב הקבוצה, בו פתח עד כה ב-17 משחקים העונה, אלא גם בחדר ההלבשה. אחד משחקני הקבוצה סיפר: “דולב הוא נכס לחדר ההלבשה. חמד של בחור, שקט, חברותי ומועיל מאוד לחדר ההלבשה. על המגרש הוא ללא ספק מוכיח שבוע אחרי שבוע שלקח את הצ’אנס בשתי ידיים. הוא משדרג את עצמו ואת הקבוצה. אין ספק שהמועדון עשה איתו עיסקה נהדרת”.
יחד עם זאת, לא רבים מודעים לכך, שחזיזה סובל מבקע בשרירי הבטן, ובעקבות זאת העדיף בלבול לתת לו מנוחה בחלק מהמשחקים. כשלא שותף, הדבר הורגש היטב, כפי שהיה בהפסד המפתיע נגד הפועל כפר סבא.
הדומיננטיות הגדולה של חזיזה במשחק ההתקפה של הירוקים, באה לידי ביטוי בין השאר בכך, שהוא השחקן שמספק את כדורי העומק הרבים ביותר בקבוצה, ונחשב לשחקן היצירתי ביותר שמפעיל את שחקני ההתקפה. עם כל הכבוד לכמות השערים הגבוהה שמבקיע ניקיטה רוקאביציה העונה, לולא התמיכה של חזיזה, ספק אם היה מגיע לחצי מכמות זו.
“אחד הדברים הטובים בחזיזה הוא, שמדובר בשחקן שמשלב לחימה הגנתית וחילוצי כדור עם עבודה התקפית בלתי פוסקת, שכוללת הכנסת כדורים משני האגפים”, הסביר אחד מאנשי הצוות, פרק זמן קצר לפני שהוחלט על הפסקת משחקי הליגה.
כפי שהדברים נראים כרגע, צריך לקרות דבר חריג כדי שמכבי חיפה לא תרצה לממש את האופציה שיש לה על השחקן, להאריך את חוזהו לעונה רביעית.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments