י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“הציבור כפוי טובה ולא תמך במשה כחלון”

חבר מועצת עיריית קרית ים, שלומי טל, שהיה בין נציגיו הבולטים של שר האוצר בקריות, משוכנע שסיכוייו של כחלון להתקדם ב"ליכוד", אינם גבוהים, ולכן ייתכן שלבסוף יחליט להתמודד על ראשות עיריית חיפה

טל: הציבור כפוי טובה
Thursday October 31, 2019
אבי שני

לפני ארבע שנים בלבד, עם סיעה של 10 חברי כנסת, היה משה כחלון בדרך הבטוחה למעלה. הוא קיבל את תפקיד שר האוצר, סיעת “כולנו” קיבלה עוד שני תפקידי שר והדרך לראשות הממשלה, ביום מן הימים, נראתה סלולה. אלא שבבחירות שנערכו באפריל האחרון, “כולנו” בקושי עברה את אחוז החסימה, ובבחירות האחרונות בספטמבר, היא כבר נבלעה בתוך ה”ליכוד”. חבר מועצת העיר קרית ים, שלומי טל, שהיה אחד הנציגים הבולטים של “כולנו” באיזור הקריות במערכות הבחירות האחרונות, טוען, כי הציבור לא ידע לתגמל את כחלון על העשייה שלו. “הציבור כפוי טובה”, הוא אומר. “כחלון עשה המון עבור כל שכבות האוכלוסייה, ובהם זוגות צעירים, חיילים וקשישים, אבל קיבל מהם מעט מאוד. הציבור לא ידע להחזיר טובה למי שעבד בשבילו, וכחלון עבד מאוד קשה עבור הציבור. אפילו החיילים, ששר האוצר דאג להעלות את משכורותיהם, לא הצביעו לו. קשה לי להבין למה זה קרה. כחלון נגע באנשים, היתה לו מדיניות רווחה אמיתית, וזו הסיבה שבגללה הלכתי איתו. הוא היטיב עם כל הסקטורים, אבל בקלפי לא ראו את העשייה הזו וחבל”.
כחלון עצמו לא אשם בכלום?
אולי הוא לא היה מספיק פוליטיקאי. הוא לא מינה אנשים לדירקטורים, לא חילק ג’ובים לאנשים ואמר פעם אחר פעם: “אני לא לשכת תעסוקה”. הוא טען, שאנשים צריכים להתחבר לרעיון ולא לטובות הנאה ומי שלא מתאים לו, שיילך לדרכו. בארץ כנראה לא מכירים פוליטיקה נקיה כזו.
מה הסיכויים שלו להתקדם בתוך ה”ליכוד”?
יהיה לו מאוד קשה, ועדיין לא ברור מה יהיה עם נתניהו. אם כחלון לא יוכל להתמודד על ראשות ה”ליכוד”, ייתכן שירוץ לראשות עיריית חיפה, אבל עדיין מוקדם מאוד לדעת.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments