כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“הציבור עייף מהספינים של שני הצדדים ורוצה ממשלה מתפקדת”

כך משוכנע מ"מ ראש עיריית קרית מוצקין, עומר זוהר, שלדבריו, מערכת הבחירות השלישית המתנהלת בימים אלו, פוגעת באמון הציבור ובנבחריו

"זו תקופה מאוד מאתגרת". עומר זוהר
Sunday February 2, 2020
אבי אדר

השאלה, מי אשם במערכת הבחירות השלישית תוך שנה, חשובה ללא מעט אנשים, אך יש גם רבים, שמה שמעניין אותם, הוא שתקום ממשלה מתפקדת, שתוכל להתמודד עם הנושאים השונים שנמצאים על סדר היום הציבורי. מ”מ ראש עיריית קרית מוצקין, עומר זוהר, נמנה עם הקבוצה השנייה. “הציבור עייף מהספינים של שני הצדדים ורוצה ממשלה מתפקדת”, הוא אומר. “מי שתקוע כל יום לפחות שעתיים בפקקים, כיוון שפרוייקטים תחבורתיים משמעותיים אינם מתבצעים, רוצה ממשלה שתיתן פתרונות, ובינתיים אין לנו כזו”.

האם אדם כמו נתניהו, נגדו הוגשו כתבי אישום, יכול להקים ממשלה?
ישראל היא מדינת חוק, והחוק קובע שכן. ראש ממשלה יכול לכהן בתפקידו לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום, כל עוד לא הוכחה אשמתו. גם בג”צ סבר, שאין זה נכון להתערב בשלב זה בשאלה, האם ראש ממשלה עם כתב אישום, זכאי להתמודד בבחירות. לו השופטים היו סבורים שיש מקום להתערב בכך, הם היו עושים זאת, אך בחרו לקחת צעד אחורה.

אז מי אשם במצב?
שני הצדדים, שעוסקים כל היום בספינים, אשמים בכך שאין ממשלה מתפקדת. לעניות דעתי, אם אכן היתה הצעה מצד ראש הממשלה לכהן שמונה חודשים ולאחר מכן לפרוש, ואיני יודע יותר ממה שפורסם בתקשורת, היה צריך לקבל אותה, ואז לא היינו נמצאים בעיצומה של מערכת בחירות נוספת. בחירות שלישיות זה דבר רע מאוד, האזרחים לא מבינים מדוע הם הולכים שוב לקלפיות, ובינתיים הכל תקוע. מעבודתי הפרטית, אני יודע עד כמה נושאים אינם מקודמים, ועד כמה גופים ציבוריים מתקשים מאוד לתפקד וממתינים לראות מה יהיה. המצב גרוע ביותר, וזה בא לידי ביטוי גם בתיפקוד הרשויות המקומיות.

יש כאלו, החושבים כבר על בחירות רביעיות?
אוי ואבוי אם זה מה שיקרה. כולי תקווה, שסוף סוף תוקם ממשלה קבועה ותקציב המדינה יאושר.

מה דעתך על החיבור של חבר האופוזיציה יריב ענבר, עם דובר אירגון “שוברים שתיקה”, שהינו אירגון הפועל נגד צה”ל?
עד שנודע לי על החיבור, הייתי משוכנע, שלפחות בדבר אחד, אין ולא תהיה אצלנו אופוזיציה בעיר, ואני מתכוון לתמיכה המאסיבית שצריכה להיות בצה”ל ובחייליו. צר לי על החיבור הזה של חבר המועצה מ”רוח חדשה”, שכל מטרתו לפגוע בחיילים, שהם הילדים של כולנו.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments