י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

השחיינית אנסטסיה גורבנקו ממכבי קרית ביאליק השיגה את הכרטיס לאולימפיאדה

למרות שהיא רק בת 16, גורבנקו זכתה להצלחה בכמה תחרויות בינלאומיות, מחקה בזה אחר זה את שיאי ישראל והעפילה לחצי גמר אליפות העולם. האב ולדימיר, שחיין עבר: "יש לה את הגנים שלי"

גורבנקו: הדבר הבא בשחייה
Sunday August 4, 2019
אורי ירון

כבר בגיל 13 סומנה אנסטסיה גורבנקו ממכבי קרית ביאליק, כדבר הבא בשחייה הישראלית. היא שברה שיאי נוער ובוגרים, והיה ברור לכל אנשי הענף, שדרכה להצלחה סלולה. אלא שבודדים האמינו, כי עוד לפני יום הולדתה ה- 16, תשיג אנסטסיה את המינימום לאולימפיאדת טוקיו 2020. וזה בדיוק מה שעשתה בחודש שעבר. אנסטסיה זינקה לבריכה בתחרות בינלאומית שנערכה במארסיי, במשחה ל-200 מטר מעורב אישי, כשלצידה האלופה האולימפית קטינקה הוסו מהונגריה, שניצחה במשחה. גורבנקו זכתה במדליית הכסף, לאחר שנגעה בקיר אחרי 2:12.54 דקות, שיפור של 34 מאיות לשיאה הישראלי, ולא פחות חשוב מכך – שיפור של שתי מאיות מהקריטריון האולימפי המחמיר.
באליפות העולם, שנערכה באחרונה, השתתפה אנסטסיה בחצי הגמר ב-200 מ’ מעורב אישי, לאחר ששברה את השיא הישראלי במוקדמות.
באחד הראיונות שהעניקה לתקשורת, ציינה האלופה הצעירה, כי לגיל אין משמעות בעיניה. “אני לא חושבת על הגיל. בשחייה חשובה השורה התחתונה, התוצאה שאת משיגה”, היא הסבירה. “אני פחות מתייחסת לציפיות ממני, ומעדיפה להתרכז כרגע בעבודה קשה ובתוכנית האימונים שלי”.
אנסטסיה היא הבת האמצעית במשפחה, המתגוררת בקרית ים. השנה החליטה לעזוב את הבית ואת המועדון שלה, מכבי קרית ביאליק, ולעבור להתגורר ולהתאמן באקדמיית השחייה במכון וינגייט. “קשה לעזוב את הבית ולהתרחק מהחברות, אבל גם ככה רוב השנה אני נמצאת בחו”ל, בתחרויות ובאימונים, ולכן זה פחות משנה בפועל”, היא סיפרה. “אני חיה כרגע עם שותפות בוינגייט, ויש כאן אווירה טובה. בכל יום אני מתאמנת פעמיים, בשחייה או בחדר כושר, ובשבת אני נחה”.
אביה, ולדימיר, מאמין שבתו תצליח במשחקים האולימפיים. “המטרה היא להגיע למשחה הגמר ואחר כך הכל פתוח. קשה לנבא מה יקרה, אבל אין לי ספק שלאנסטסיה יש סיכוי מצויין לפחות להשתלב בשמיניה הראשונה”, הוא אומר.
איך אתה מסביר את ההצלחה שלה בגיל כל כך צעיר?
היא אוהבת מאוד את השחייה, יש לה צוות מעולה, מאמנים טובים ותנאים טובים להצליח. אולי גם לי יש חלק בזה, בגלל הגנים שהורשתי לה. הייתי בעצמי שחיין וכנראה שאנסטסיה לקחה ממני משהו.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments